לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

השמיניה הדור הבא


הבלוג יעקוב אחרי העונה החדשה של השמיניה.

Avatarכינוי: 

בן: 26




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2013

המשך פעילות הבלוג


שלום לכל הקוראים הנאמנים,

 

הפירגון שלכם - קודם כל - מדהים ובונה בצורה שאין לכם מושג. בהתחלה לא חשבתי שאנשים בכלל יקראו, אבל ההיענות והתגובות. וואו.

 

לגבי הפוסט על פרק 6 ובכלל על המשך הסדרה - הבלוג הזה נפתח כדי לעקוב ולנתח ברמה גבוהה את העונה החדשה. אבל העונה הזו באמת מתחת לכל ביקורת. בהתחלה חשבתי שזה עוד ישתפר ושכדאי לתת לזה צ'אנס. כרגע, כל פרק שאני רואה אני פשוט מוצא את עצמי נטפל לכל דבר, מאוכזב מכל שטות.

או שהבעיה היא בי ושאין לי מושג מחיי - גידלתי סטנדרטים לא מציאותיים או שהבעיה היא בסדרה. אי אפשר באמת לנתח את הדברים שהולכים שם ושפל המדרגה הוא כוחות העל. צר לי, אבל אני לא נהנה לקטול אל סדרת הילדות שלי. נעשתה טעות והסדרה הזאת שבה מהתרדמת הסופית כביכול. ניחא. אבל לפחות תשקיעו! אם לערוץ הילדים, גיורא, חן קלימן או מישהו שם למעלה יש אומץ שיכירו בטעות ויצאו בהצרה שהסדרה הזאת לא נחשבת חלק מהקאנון, עולם הסדרה המקורית. שזה תוספת לא רשמית. שיש רק שלוש עונות וזו סתם מתיחה. משהו שאולי יוציא את ה"סדרה" הזאת באור קצת יותר טוב.

שלא נדבר על שום עונה חמישית.

במדינה קטנה כמו שלנו, אני די בטוח שמישהו גם ימצא אותי בסוף ומה שחסר לי זו ימית סול מאוכזבת וכועסת.

 


 

או שהיא פגועה ולוחמנית. אני לא יודע מה הלך שם.

הבלוג הזה לוקח זמן והשקעה וסדרה כמו זו באמת לא שווה את זה. רציתי לעורר קצת עניין ובאזז סביב הסדרה המדהימה השמיניה. שיהיה לה מאחז ברשת מלבד הפורומים המצוינים (שיודעים לבקר את הסדרה ולא לאכול את מנת ה"מנה חמה" המקולקלת שהוגשה להם). אשתדל להעלות איזה פינת מזווית אחרת על הסדרה.

 

אם בא לכם לכתוב כאן, ולנצל את הבמה לביקורות וניתוחים דברו איתי: https://www.facebook.com/rfinckelshtein או במייל [email protected].

רום

נכתב על ידי , 20/10/2013 16:09   בקטגוריות בלי שום קשר  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Gifs השמיניה


כל סדרה נושמת Gifים (Gif הוא סיומת הקובץ). אלה מופיעים בבלוגים, בטמבלר, בפורומים וכו' למי שלא יודע זה אוסף תמונות שזזות בקצב מסוים. לרוב זהו וידאו שעובר דרך התמונה. זה יכול להיות קטע מהסדרה, וגם שילוב של תמונות. אפילו קטע מהסדרה ועוד איזה meme או משהו - ככל שתרצו.

 

ג'סי פינקמן ברגע שנולד להיות Gif

 

http://www.tumblr.com/tagged/breaking-bad-gifs אוסף של Gif של שובר שורות (זהירות ספוילר)

http://www.tumblr.com/tagged/doctor-who-gif אוסף Gif של דוקטור הו (זהירות ספוילר)

http://www.tumblr.com/tagged/arrested-development-gif אוסף Gif של משפחה בהפרעה (מומלץ לכולם - וכמובן ספוילר)

 

כדי להכניס את השמיניה חזק לאינטרנט ולרשת - אני אלמד כאן איך ליצור GIF פשוט - קטע מהסדרה שתרצו להפוך לGIF.

 

  1. נוריד את תוכנת Instagiffer, כמובן שיש אתרים ברשת - אבל כיוון שאני "גוזר" את הקטע מפרק שלם (22 דקות) צריך משהו חזק שיעבוד. אתרים ברשת לא מסוגלים לרוב. http://instagiffer.com/ (למי שעצלן http://www.justintodd.me/downloads/instagiffer-1.32-setup.exe זו הורדה ישירה).
  2. נחפש ביטיוב את הפרק שממנו נרצה להוציא. תודות לקהילת מעריצים שוקקת ניתן למצוא כמעט כל פרק ביוטיוב. קרדיט ענקי לMAZAL61096 שיש בערוץ שם המון פרקים מהעונות הישנות. אני אגזור GIF של דדי סופר מ10 עד 0 ומוחק לשמיניה את הזיכרון.
    http://www.youtube.com/watch?v=NGLBGO4MsUs הקטע נמצא פה בין 39:42 עד 40:00.
  3. נכניס את הקישור של הוידאו לתוכנה ונלחץ Load Video. התוכנה תמצא את הסרטון במסך שיראה כך:
     זה אמור לקחת כמה דקות אז אל תלחצו או משהו.
  4. לאחר שהוידאו נטען תוצג השניה הראשונה ולאחריה המשך קצר. אנחנו נכניס את הערכים של ההתחלה (39:42). המבנה הוא, משמאל לימין, שעות, דקות, שניות ומאיות שניה. נתעסק רק עם התיבה שמסומנת באדום כרגע:

    0 שעות, 39 דקות, 42 שניות ושיחקתי קצת עם מאיות השניה כדי שהתמונה הראשונה תתחיל מאיה. הDuration, משך הזמן, זה הסוף פחות ההתחלה, כלומר 40:00 - 39:42 בשניות. גם שם הוספתי מאיות שניה כדי שהפריים האחרון שיוצג יהיה המסך שחור שלאחר מחיקת הזיכרון.
  5. זה הזמן שבו צריך לשחק עם התמונה בצד. אפשר לעבור בין תמונה לתמונה בעזרת הגלגלת שלמטה. שימו לב למסגרת האדומה של הוידאו. אם אתם יכולים, שחקו איתה כמה שניתן. אני אוריד את שני הקטעים השחורים מלמעלה ומלטמטה כי כל אזור שאין בו שום דבר, יוסיף לכם סתם משקל. בנוסף אם ישנם פריימים מיותרים (כלומר רגעים מתים או רגעים שאתם לא רוצים שיכנסו) לחצו פעמיים על התמונה והיא תמחק.
  6. שימו לב בצילום המסך שאני מסתכל על פריים ראשון מתוך 128. מהו פריים? וידאו למעשה הוא 24 תמונות שרצות בשניה (!) אחת שגורמות למוח לחשוב שהוידאו זז. בגלל שהGIF פחות אמיתי, יש 7 פריימים לכל שניה של וידאו - אבל גם זה המון (18.4*7 = 128) למי שהבין איך יש 128. לכן, כדי לקבל קובץ ששוקל נורמלי - נפחית את הפריימים בשניה ל5 נגיד (לא מומלץ 2 ובטח שלא 1) עם מד הFPS 
  7. גם גודל התמונה משפיע, שימו לב שכתוב שם 390X293 (זה בערך גודל התמונות שאני שם פה). המד של ה"Frame Size" רצוי שיהיה על 50.
  8. איכות הוידאו היא גורם קריטי באסתטיקה והיופי של התמונה. Quality גבוהה יראה יפה אבל ישקול מלא, נמוך יראה פחות טוב אבל ישקול סביר. נשים על 70.
  9. לא מומלץ לשחק עם הבהירות, אבל אתם מוזמנים לנסות.
  10. הPlayback Rate קובע במילים פשוטות "על כמה תמרח כל שניה בתכלס" כלומר מה תהיה המהירות. אם ישנם 128 פריימים ל18 שניות אני יכול לדחוס אותם ל9, אבל הוידאו יהיה מהיר מדי ויכול לבלבל את העיניים, אם הוא יהיה איטי מדי זה לא מעניין. ממליץ לא להתרחק מסביבות ה2. (הערה: את הדבר הזה רואים רק כשלוחצים Create Gif, אז תרגישו חופשיים ללחוץ כל פעם שבא לכם לראות את השינויים, אבל זה יקח מעט זמן).
  11. אפקטים, מוזמנים לשחק איתם כדי לתת מראה אומנותי. אני לא אגע בהם (חוץ מאפקט ה"שיפור") כי בתכלס זה קטע ריאליסטי מהתוכנית. (ראו הערה בסעיף 10).
  12. כיתוב. כתבו כאן כאוות נפשכם, מקרדיט ועד כתובית הסבר (כי אחרי הכל לא שומעים מה שאומרים כמו בוידאו). פתחו את הרשימה ולחצו פעמיים על ה"Click here to...". אפשר לבחור נק' התחלה, סוף, וכן מיקום של הכתוביות. אני אכתוב את הספירה לאחור כדי שיבינו את הGIF, ואוסיף קרדיט לעצמי.


    (שימו לב שהאורך השתנה משום שהורדתי את כמות הפריימים לשנייה ככה שהמסך השחור בסוף קצת יצא. מי שממש יסתכל יראה שהגיף הזה שוקל כמעט 3MB ופה בבלוג מרשים לי להעלות רק 500KB, שהם חצי 1MB).
  13. נלחץ על Create Gif ובמשך כמה דקות המחשב ייחשב את המסגרת, הפריימים וכל מה שהכנסנו. אם מוצגת הערה סימן שיצא קובץ די גדול, אבל זה לא נורא כל כך. ישנים טיפים להקטנה וכו'. הקובץ הנשמר יהיה לכם על שולחן העבודה ויקרא insta. אם לא אהבתם, צרו מחדש תוך שימוש בשלבים הקודמים. אהבתם? תעתיקו את התמונה למקום אחר או תשנו את שמה אחרת היא תמחק!
  14. נעלה את התמונה לכאן למשל http://www.gifti.me/ פה מציעים 10 MB ואני אעלה לhttp://imageshack.us/ שדרכם אפשר להציג בבלוג. 


זו התוצאה הסופית, לדעתי זה נראה פשוט מדהים ומרגש.

מקווה שעזרתי לכולם,

רום.

נכתב על ידי , 13/10/2013 16:23   בקטגוריות בלי שום קשר, על הסדרה, אוצרות מהרשת  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פרק חמישי - "טורניר"


לפני שאתחיל אני רוצה להתנצל שהמון זמן לא עלה קטע. הקטעים נכתבים, אבל הם צריכים לעבור שכתוב ועריכה - דבר שאין לי זמן בשבילו. בלוגים אחרים מעלים סיקורים שבועיים או לרוב, מסקרים סדרות שבועיות. בגלל שאני נהנה לכתוב על כל פרק לחוד, נוח לי יותר לעבו בשיטה הזו.

 

אם בא לכם לעזור ולכתוב, שלחו לי מייל ([email protected]) או דברו איתי בפייסבוק. זה יעזור לי ביותר!

 

==

 

איזה שם סתמי. אלא אם כן ייערך כרגע איזה טורניר חרבות או משהו, ואני די בטוח שלא, זה שם עלוב. וכמוהו הפרק - לדעתי הפרק הכי משמים של השמיניה בכל הזמנים. אם עד כה היינו במגמת צבירת עלילה (עאלק) כרגע יש צעידה במקום. הפרק הזה הוא נקודת שפל, אבל מנקודה נמוכה אפשר רק לעלות - זאת אומרת שצפויה לנו מגמת השתפרות. הפרק נפתח עם השישיה החדשה בבאולינג, עושה דברים של באולינג. למי שלא הבין עוד על מה הטורניר - כנראה, באולינג. ויציאת הפרק מוכתרת עוד לפני הפתיח: הגר חורטת לי לעד את שמה ואופיה כמפגרת פאקצה.

 


מי לעזאזל מתחיל ככה שיחה?

 

וממשיכה בעוד אחת נורא נורא מצחיקה:


מינוס שלוש נקודות לתסריטאי

 

אוקי, אז יש פאקצה, חמודה, חתיך וחנון. כיתה נורמלית. החמודה מפתחת שיחות, הפאקצה קוטעת לה אותם כי הוא חאאאתיייךךךך!!!11 החאתיך הוא גם רגיש, והחנון לא מבין הומור. זה מה שלמדתי עליהם בכמה שניות של פרק. שוב, איגוד החנונים הלא רשמי שאני חבר בו חטף היום מכה אנושה.

מיקה, נטשה ודורי מסכמים ארבעה פרקים בשלושה משפטים ("אבנר הביא אותם", "הוא תכנן הכל", "חוץ מזה שהוא לא יגיע") ואני שואל מדוע היו צריכים להיות כל כך הרבה פרקים בשביל כל כך מעט עלילה? אבי שואל מה עושים עכשיו ובום פתיח. מה?! זה הרגע הכי טוב להכניס פתיח? סתם, כשרוצים? אוקי.. סבבה.. אוף

 

את התסריט כתב יובל ברגר, שמתחיל אצלי במינוס רציני. תצטרך לקבל מחן קלימן פרקים ממש טובים לכתוב אחרת גם לך אצמיד כינוי עצבני (מוהאהאהא) וזאת כי למה? כי הוא והילי ילון חברו בשביל להביא אותה עם דמות משוגעת עאלק, שאיכשהו בהמשך הזמן היא נרגעת והופכת להיות סבבה. אבל מה ניני יעשה? יגיד לה להירגע. לבחורה עצבנית. ג'יזס, רואים שאתה בן 19 מבפנים. ואיה ממשיכה להיות דמות זוועתית (סעמק, אליה התגעגעתי) ומתנהגת כמו ילדה בת 5 שרוצה שתשחק איתה בצעצועים.


"הייתי חייבת לבחור במחויבות אישית לילדים מתקשים?"

 

ועכשיו אל אהובת נפשנו - סתמית. היא מבשרת לבן זוגה שאת נושא השיחה היחידי שהיה להם לקחו. למעשה, הם זוג כי הם עובדים יחד אז וואלה מפה לשם... לא יודע, אין להם דבר במשותף.

ועכשיו על מה הם ידברו? על חוסר הכימיה הנוראית בינהם? על ההצעות של עמרי לעשות מלא פעולות? על התנועה המלאכותית של הגברת? או שמא על הפרצופים שפשוט עפו בסצנה. אני לא אשים את כולם פה אבל את זה שהכי בלט אי אפשר שלא -

 


"הצילו, נחטפתי אל זוגיות כפויה ותפקיד שדורש ממני משחק מינימלי!!!"

 

גם לעמרי נמאס, הוא אומר לה ללכת להתלבש חגיגי, ומדביק לה מצלמה על הג'קט. אוקיי - הזוגיות שלהם מושתת על זה שהוא משתמש בה כדי לרגל.

א. הדבר הכי גרוע שאפשר ללמד ילדים. להתקדם בעזרת רמיסת בן הזוג.

ב. אמרתי לכם! הרי היה צפוי שעמרי, השוטר הקשוח, יחזור לחקירה על הגב של בת זוגו האידיוטית.

 

בבאולינג - השמיניה מכירה זה את זה מקרוב, והגר זורקת גרב על יותם, מנהג שמסמל קירוב ואהבה בתרבות מסוימת על בטוח. דורי קורא לזה "מקרה הגרב המסריחה" (מזל שהשמות עובדים במילה אחת, אחרת זה היה שם הפרק). שוב המוטו החוזר "להציל את העולם" - עד כה חמישה פרקים באפס מעשה והעולם המניאק שורד. עוד כמה פרקים כאלו ועוד כלום ימשיך לקרות בעולם.

 

הגר מתחילה עם עצמה, ויותם משתף כמה הוא עלוב ומסכן. ולאף אחד לא אכפת - הם דנים בלמה לעזאזל הם הגיעו לבאולינג שהם לא זכו בו. נכון, רק לדניס היה את השכל להישאר בבית ולא להיות מותקף על ידי פדופיל (סתאם - אני יודע שבסוף יהיה טוויסט) אבל אחרי הכל, בטח הגר זכתה ב"תחרות לייקים בפייס" שהיא לא השתתפה בה. היא גם יודעת תורה ועוד בעל פה, החכמה. יותם, שמרגישים צורך לדחוף לי כמה שיותר שאין לו חוש הומור אומר לה שזה לא כתוב בתורה. אבל זו כמובן בדיחה (מישהו שמע צחוקים? אפילו מוקלטים? אולי רובי התבלבל עם סברי מרנן במקרה..)

רפאל אומר שיהיה בסדר. וואלק חשבתי כדור באולינג התגלגל על מישהו ולא שמתי לב, רואים שאתה הולך להציל את העולם. 

 

שיחות הכלום האלה באמת יצאו לי מכל החורים, די קשה להתעמק ולנתח דברים כמו "נראה לכם שהם חושדים" "אבנר צדק אז בואו נאמין". נטשה אומרת ש"הם היחידים שיכולים לעזור". במה? מה המטרה של כל זה בכלל?

גילי משווה בין באולינג חינם למודעת פרסומת מזויפת לאייפון חינם. אה, זה למה את כאן. יותם המסכן לא זכה בכלום. ואז היא צועקת ומתלהמת למה היא זכתה. תחשבי לפני שאתה באה נערת "למדא" שכמוך.

נטשה חושפת ש"הם לא שם בשביל הבאולינג" אבל מסיבה מסוימת (שקשורה לקלוז אפים על הפרצופים שלהם מסתבר) היא מונעת מעצמה ומיקה נותנת להם אוכל חינם ועוד מרגישה מנוצלת. אחח איפה הימים שמיקה חובבת המזון הייתה טורפת לעצמה את כל הבר באולינג.

 

איה המביכה מציעה לרוני תה מאוד מרגיע וכולנו מתכווצים בכורסה. הרי זה אובר אקטינג ברור, הילי לא תשחק ככה משוגעת. מאוד מאוד טעים פסטה שמנת ופטריות של ניני. ותה! אוי איה, מה שחיים בלי אדם גורמים לבן אדם. מעניין שניני, רוני, מיקה, אבי, נטשה, דורי וניצן התגברו אחד על השני די בקלות. ניני נאלץ להסתיר ממנה את האמת, ואיך היא גומלת לו? בהאשמות שהוא מסתיר ממנה דברים!

 

הגר מסמנת מטרה כאילו לא קלטנו מהמאמצים שלה מה היא רוצה לעשות. הבדל עצום בין פעם להיום. אדם לא 'הלך' על איה, ניני לא 'הלך' על רוני. אולי דורי.. אבל באיזה חן! היא מצמידה את ליאה ליותם ומנהלת איתה שיחה על פיק אפ - יש פה פוטנציאל להבעת רגש אבל זה נקטע ב"תהיי טבעית ותחייכי". הם עוד מנהלים שיחות ריקות על למה ואיך במקום לעשות משהו. עד כה, לא קרה כלום בפרק הזה!

הגר הולכת על טריק יותר עתיק מהמילה טריק ומפילה את הפכפים. כמובן רפי מסייע לה ולוקח לה אותם - ואיזה רומן נרקם בין יותם לליאה.

 

 

אבי אומר בפעם האלף ש"זה חוקי כל עוד לא תופסים אותך" ומיקה מציינת שהיא לא מביאה להם אוכל (מעניין מה יקרה).

השישיה יושבת ומעלה ספקולציות על אבי, שמסתבר שהוא טחון לאללה +++ ומפליגים במחשבתם למקום בו ריהאנה באה לחנוך באולינג. יה רייט.

יותם נשאר עם שתי הליידיז והוא מרשים אותם בתחקיר המעמיק שערך והיציאה שמודה, הצחיקה אותי:

 



למרבה ההפתעה מיקה מביאה להם אוכל (חוחוחו) ואז היא מחרטטת משהו לגבי רפואת באולינג ("בשביל זה למדתי חמש שנים") - הוא מתרץ את זה במחקר לדעת על ג'אנק פוד ואפקט נלסון (שלא קיים אגב).

 

ואז עוד מערבון נאור ציון.. פשוט מוריד מהסדרה. ערב. איה, ניני ורוני אוכלים והוא מספר איך הם הכירו, איה משחקת אותה מפגרת ("תגידי את זה רגע") וחוקרת ("פשוט השארת לו את הטלפון") וחופרת ("פשוט כיף").

 

השישיה כמובן מדברת על זה כי שום נלסון ושום נעליים, הם חושדים ויותם מראה שהוא חנון אולטימטיבי: יש לו אלרגיות. רשימה שלהן. ואז מתפלא שמפילים עליו לבדוק אם דורי רופא. למי שלא הבין, החלק הזה של ה"לבדוק" הוא כדי להשלים פערי זמן. זהו פרק מיותר ולכן יש חצאי סצינות ושטויות שעושים כדי למלא אותו.

יותם מזייף היחנקות, דורי עושה לו היימליך. טוב, קיבלת תואר רופא. ככה זה גם באוניברסיטה אגב - עושים היימליך וזהו.

ואז דורי, בשיטת השברו את הכלים ולא משחקים, זורק "יאללה אבנר טעה. איזה מפונקים". מה בהם מפונק? באוכל הם בקושי נגעו, ואפילו שיחקו קצת באולינג. איזה דרמה קווין.

ואז נטשה בעוד משפט "האמת היא..." והמוזיקה ברקע היא של קומדיה. WTF טהור. הם גם לא ידעו מי הם בבוקר, משכנע.

דורי במשפט משכנע עוד יותר "אבנר חשב שאתם מיוחדים ותצילו את העולם". איך הם מפשטים את הרעיון של השמיניה למימדים אפסיים. מיוחדים ומצילים את העולם - זה הכי טוב שיכולת? ברור שהם ילעגו לך בפרצוף. 

 

ניני נפרד מרוני בפרידה הכי שכונה מאז היו זוג:



ואז איה cuts the bullshit וסוף סוף רואים את איה as is. היא אמנם אומרת "לא בחורה שתצא איתך" (חוחו יודעים יותר מהם) אבל נחליק לה.

היא מסיקה שבגלל שכוסברה זה חלק מהמטבח האסייתי זה אומר שהוא שיקר. אה ובגלל שהיא עורכת דין היא לא יכולה להשאיר לניני טלפון.

וג'יימס בונד זה לא רומנטי, והחניה לא מסתדרת אה והם לא מתאימים. קלטנו, הם איבדו את הזכרון. חאלאס! ומה זה המשפט הזה "אתה מסתיר ממני משהו כי אתה מגן עליי ממשהו?" מה? ניסיתם להוציא את איה שרלוק והתייאשתם מהתהליך? (אגב, זה אומר שנשאר לה הזיכרון הצילומי).

ואז ניני נשבר "הם אומרים שהכרנו כשהיינו ילדים". הרי למה לספר הכל אם אפשר להתחיל מהאמצע במשפט סתום ומסתורי?

 

השישיה שואלת את השאלה המתבקשת, איך לעזאזל אנחנו אמורים לתרום? "לא יודעים," הם עונים "קשור לגלי למדא". ממה? "לא יודעים".

הילדים, לא מפגרים - קמים והולכים. "רגשי רגשי רגשי," אומרת נטשה "קחו את זה לסרט שאתם חיים בו," אומר יותם ומגיש להם את הפופקורן. אהבתי.

 

איה שומעת את האמת שהייתה כה חסרה לה ובוכה. סוף. שום מתח שום בטיח.

בפרק הזה קורה כלום ושום דבר.

 

אולי לא שמתם לב

  • "אני אישית ברחתי משני סוכנים היום בבוקר," אומרת נטשה. חבל רק שעבר יום בפרק החמישי (169). בבוקר של היום היית במלון.
  • "הוא אכל פופקורן והתחיל להכחיל," אומרת הגר - סבבה והכל אבל הוא ממש לא כחול.
  • "אין לי צ'ופרים לחלק להם"
  • מנה מרוכזת של ימית סול ככה שהיה פרק יחסית שקט ממנה, אבל מלאת פרצופים:


  • כן, הרבה יותר כיף לעבוד עם gif


  • הפרצוף הזה ברצינות סתם תקוע שם. הוא לא מביע כלום.

 

השערות ותהיות

 

  • דניס לא סתם לא הגיע.
  • יותם וליאה יהיו יחד. סיכויים סבירים שהוא יסיים את העונה בלי משקפיים.
  • למרות שזה יהיה נגד כל הסיכויים והו כה דרמטי רפאל וגילי יהיו ביחד.
  • נעמה תעלה על עמרי.
נכתב על ידי , 11/10/2013 22:46   בקטגוריות ביקורת פרקים, בלי שום קשר, על הסדרה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מזווית אחרת - הפתיח


חלק אינטגרלי מכל תוכנית הוא הפתיח שלה. מעין סממן מזהה ו"ענף היאחזות" במבנה קבוע של סדרה. בפרקים הקודמים -> פתיח -> כתוביות הן בערך כל המבנה הקבוע של השמיניה, ולמעשה ברוב סדרות גיורא חמיצר. אחת הדמויות תגיד "בפרקים הקודמים של השמיניה" וכשברקע מוזיקה קצבית אנחנו מתוזכרים במהלך האירועים שהוביל לפרק הזה (לפעמים מובאים קטעים שרומזים על טוויסט מסוים). שם הפרק ומספרו נחשפים - שניות ראשונות של אקשן שמשאירות אותך רעב ואז פתיח.

 

הפתיח הישן הספיק לי בזמנו לחמם צהריים, לארגן סכו"ם ושתייה ועוד להביא הכל מול המסך בזמן לראות את הילדים נעלמים אל תוך הקיר. היום בזמן שאני רואה את הפתיח אני אפילו לא מספיק להתלונן למה לא הרצתי אותו.

 

קצת רקע למי שלא יודע. הנה הפתיח, תכירו:

 



אנחנו בעצם רואים כאן את השמיניה בחייה הפרטיים, מקבלת כנראה הודעה ממישהו או משהו, שנראה שממש מעצבן אותם, ומתאחדת. זה קורה במתחם תת קרקעי שמעולם לא רואים בסדרה, והוא פשוט מגניב. השחמט הזוהר, הצ'לו הענק, המערכת לפתרון משוואות העתידנית, שלא נדבר על נטשה שמציירת תלויה מהאויר. אבי מתקתק תקתוקים, עושה דיליט ומשהו כנראה נפרץ שם. השמיניה רצה (בלי אדם, רמז מקדים? אוף) מגיעה אל הקיר, נשענת עליו ונעלמת. יותר נכון רק נטשה, איה וניני - כל השאר כנראה לא הגיעו ליום צילום... בום יוצא הסמל השמיניה ליד הגרפיטי הכי מפורסם בארץ של ברוס לי. סמל המאגניבות. נראה ממש כמו סמל יחידה צבאית. שימו לב לכנפיים!

 


 

אני מודה שחלק גדול מהסיבות לצפייה בסדרה היו להבין מה זה הקיר הזה ואיפה המתחם שבו כל אחד עושה מה שהוא טוב בו. הפתיח פשוט מנותק מהסדרה ורוחה הכללית. ההימור שלי הוא שלא ידעו בדיוק איך זה הולך לצאת אז נצמדו לקטע גאונים עם יכולות שעובדים בחשאי אבל הקצינו לגמרי את האופי של הפעילות. מזכיר לכם, עונה ראשונה - כולה כמה חבר'ה שמפצחים חידות בכיתה ובמקסימום צופן של טרוריסט. אפשר גם לראות את מיקה עם שיער חד פעמי (כנראה ממש לפני שהתחילו הצילומים) וזה תמיד נראה כאילו היא ואדם זוג! פתיח ששודר שלוש עונות והמימוש הכי גדול היה בעונה שתיים לפרקים ספורים (הבוקס של אבי!) זה נראה כאילו רועי פלורנטין, שביים את הפתיח, קיבל מידע ממש שגוי על הסדרה, או שבכוונה עשו את זה כדי להלהיב צופים. בתכלס אם אפשר להשקיע - תשקיעו בפתיח ככה יגיעו יותר צופים. בדיוק כמו במשפחת סימפסון, שם כולם צהובים כדי שהצופה ישאל את עצמו "למה הם צהובים?" וימשיך לצפות כדי לגלות.

 

השיר שברקע נכתב על ידי גיורא, והולחן, עובד והופק על ידי דני רייכנטל - אותו אחד מהאח הגדול. הביצוע הוא של לירון לב, ששיחק גם את אילן, החבר של רוני ואז של אחותה. בואו נביט במילים.

 

זה לא הולך להיות פשוט, אמרתי 
אל תגידו שלא הזהרתי 
יש דברים שאתם לא יודעים 
זה לא הולך להיות משחק ילדים 

כבר על השורה הראשונה אומרים לנו "הלו חבר'ה! אל תחשבו שזה רק חידות בכיתה והמורה מגלה בסוף. אנחנו עומדים לצלול לתוך משהו עמוק יותר ומסוכן יותר - ואתם איתנו. לא סתם משתמש פה גיורא בפניה - הוא מדבר אלינו. יש דברים שאנחנו לא יודעים ויתגלו בהמשך (והיו אינספור כאלו) ושזה ממש לא משחק ילדים, כלומר זו לא סתם עוד דרמה יומית לילדים. זה חלק מהחיים שלנו.

 

ברגע אחד החופש מגיע 
ואין זמן לעצור, אין זמן להרגיע 
החיים לפעמים מפחידים 
כמה קל לשכוח שאתם ילדים 

 

חופש? איזה חופש? הרי הסדרה מתרחשת בבית ספר. זוהי בדיוק האירוניה - הכיתה שבבית ספר היא החופש שלהם. תראו איך הם מרשים לעצמם לזרוק הערות למורים, להתחכם, להתבדח ואפילו לקשור קשרים רומנטיים (דבר שניני ואיה היו צוחקים עליו ימים לפני תחילת ט'. או ה', תלוי איך מסתכלים על זה). ואיתם גם אנחנו - הסדרה נותנת מענה לכל אותם ילדים שמחפשים מישהו להזדהות איתו, באה השמיניה, פותחת את ארסנל הדמויות שלה ואומרת לך: "רק תבחר". היא מציגה אירועים שרק חלמנו עליהם, ורגעים שרק דמיינו. ובאמת שאין זמן לעצור, מפרק לפרק העלילה מעמיקה, מסתבכת ולא רק לשמינית מסכנים אין מנוח - גם לצופה, שפשוט צריך עוד (ולכן גם הסדרה חזרה, בין היתר). החיים באמת מפחידים, אבל כמו שהם מוצגים בשמיניה זה ממש נכון. שוב - אנחנו ילדים, אבל קל לשכוח את זה - להתנתק מהגיל ולצפות בסדרה הזו!

 

אז עוצמים עיניים, נותנים ידיים וקופצים ישר למים

 

יאללה, מזרז אותנו, כמו שהשמיניה יודעת להיות ספונטנית ולזרום תהיו גם אתם. תלמדו מאיה, ששתתה את המים וגילתה שזה לא רעל ולא בטיח. תלמדו מדורי שלא ידע קפיצת ראש ולאן הוא קפץ? הסדרה היא תובענית אך לא טובענית - היא מתגמלת וכדאי לצפות בה גם היום.

 

הבוקר קמנו לעולם אחר 
מה שהיה, כבר לא יהיה יותר 
וגם אם זה רק שנינו מול כל העולם 
אין מצב שנוותר 

 

הבוקר הוא כל כל פרק בסדרה. בכל פרק העולם משתנה, בכל פרק מה שהיה כבר לא יהיה, כל פרק הוא מעין בוקר חדש. ומי אלו שנינו? לא רק רוני וניני, איה ואדם, אבי ומיקה, דורי וניצן, נטשה ועמרי וכו' אלא אתם והסדרה, וזה באמת מול כל העולם. כמו שהשמיניה תמיד בסכנה כלל עולמית ככה אנחנו מוצגים לפני עולם שונה, קצת אחרי אבל שאפשר ללמוד ממנו המון. הייתם מוותרים?

 

ובלילה, כמה שבכינו 
על כל מה שעוד לא עשינו 
חיבוק אחד שלא יחזור 
וזהו, לא מביטים לאחור 

 

הבית שלא הרבה מכירים והוא מסכם את הסוף. סוף העונה, סוף הפרק - מה זה משנה. אם תחילתו היה בוקר אז הסוף הוא לילה. ותמיד יש חרטה אבל לעומת כל האחרים שלא עושים עם זה כלום אנחנו מביטים ישר ואוחזים בסדרה, למעשה סומכים עליה שתקח אותנו למקום מבטחים למרות שהדברים נראים רעים (איה מתה, ניני נחטף).

 

הפתיח הזה קוצר בעונה החדשה לכדי כך:

 



לא יודע אם שמים לב אבל אף נפש חיה לא מופיעה בפתיח הזה. הוא קר, קצרצר ומהיר. הציורים אמנם יפים, אבל הקטע עם הקיר התפקשקש לחלוטין - קיר מתחלף? מה? והציורים, הבנתי את הקטע עם הגרפיטי וההתקדמות אבל זה מאבד מהקונספט. ברור ש2005 עד 2013 הטלוויזיה עברה אבולוציה והפתיחים הם כבר שתי שניות מהפרק ותו לא, והקרדיטים מופיעים על גבי דקות הפתיחה - אבל למה יש צורך לשנות? אי אפשר היה לעשות פתיח שמזכיר במעט את הישן.

 

העריכה המוזיקלית כמובן מתקדמת ומשוכללת אך אף אחד לא ביקש את זה, והדאבסטאפ מיותר מאוד, ובלי קשר שזו כלל לא מוזיקה. צורם מעט שמלבד קאסט הליבה (שתי השמיניות) כל השאר מקוטלגים כדמויות אורחות. דמות אורחת היא אסיה או תמר. יש הרגשה כזו שהדמויות האורחות עוד שנייה מתות, אז למה לקטלג את דדי כאורח? את אבשלום?

 

 

אין ממש מה להגיד על הפתיח הזה. ההבדל נראה לעין אבל ברוך השם השיר אותו דבר ככה שהסדרה עדיין דבקה באותו קו. נקווה שהיא תקסים אותנו בסוף, ושהיה שווה לקפוץ למים.

הביצוע של אור טרגן בסדר גמור, לא בכדי הוא זכה בתחרות שירה, אבל האם יש יותר מרגש מהביצוע האקוסטי לסיום עונה (ואכן ביצוע זה סיים את עונה 2):

 


צמרמורת.

נכתב על ידי , 9/10/2013 01:54   בקטגוריות אוצרות מהרשת, בלי שום קשר, על הסדרה, מזווית אחרת  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

2,682
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , תרשו לי להעיר , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לRom_Fn אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Rom_Fn ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)