לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


לפניכם סדרה בת 43 פרקים היא סדרת "התורה נגד המדע". נושא הסדרה הוא המציאות הפיזיקלית של היקום, והשאלה הנדונה בסדרה היא משמעות קיומנו הפיזיקלי- אנו כיצורים חיים; מה הקשר של קיום גופנו הפיזיקלי למציאות- לחיים? מה הם ממדי היקום- האם סופיים הם או אינסופיים?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2016    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2016

המכתב שלא הגיע לידי הרב עובדיה ז"ל – פרק ה'


 

להלן הפרק החמישי והאחרון ממכתב אשר נכתב לפני 15 שנה אך לא הגיע ליעדו... אנשי הרב פשוט זרקו אותו לפח... כך במחי כף אפשר גם לזרוק אדם לפח, רעיון לפח, או סתם הגיג, הרהור או חשיבה... כך אנחנו מתייחסים, לא פעם, לילדים שלנו, לעובדים שלנו, להורינו לנשותינו לפיקודנו, לנאשמים שלנו או לטוענים שכנגדינו, את הגיגיהם אנו זורקים לפח ואת תוכניותיהם אנו דוחים מכל וכל – לא כי תוכנם אינו תקין וכי התאמצנו לבדוק? אלא כי עטיפתם אינה מתיישבת עם התוכן המתאים לנו באותו הרגע. זו האמת שרובנו מחליק אותה ובבוא היום ניתן עליה את הדין בפני דיין האמת, בשמים ממעל וגם על הארץ מתחת.

 

                                                 

                                                 הרב עובדיה ואריה דרעי [קרדיט: נענע10]


                                                                                         -              -              -

 

 

 

קישור להקדמה  ,  קישור לפרק א'  ,  קישור לפרק ב'  ,  קישור לפרק ג'  ,  קישור לפרק ד'

 

 

 

פרק חמישי ואחרון:

 

ברשותך כבוד הרב, אחתום את מכתבי בעוד אמת שיש לזככה מכל רבב, למען הסרת הספק מכל לב במסגרת המצווה הנשגבת של ביעור ספק.

 

קולך החזק והברור כבוד הרב, חייב להישמע בפרשת אריה דרעי.

 

אם זכאי הוא, או אז משמעות הדבר כי נפש יהודי ואב משפחה נזרק מאחורי סורג ובריח על לא עוול בכפו. קול זעקה צריך להשמיע ומחובתך להשמיע בכל חוצות ירושלים ובכל רחבי הארץ, כי העיניים נשואות אליך. ואם הדבר יוביל למרד ולהתקוממות ברחבי המדינה- שיוביל כי זה בעינו רצונו של הקב"ה. עלינו לומר את האמת מבלי לחשוש לשאריות ולעקבות שתותיר כי יש מי שדואג לזאת, אסור לנו לפקפק בזאת וחובה עלינו להראות את זאת; חובה עלינו לא להשאיר ספק בנידון.

 

ואם הוא אשם, ואני מדבר על העניין האישי לא הציבורי, דהיינו אם בתיק האישי מעד ואשם, או גם אז קול ברור וצלול צריך להישמע, מבלי להשאיר מקום לקטן שבספקות. חילול השם אם לא תעשה כך כבוד הרב, וקידוש השם אם תבטח בו ותאמר את האמת בגלוי. קידוש השם הוא לבודד את האמת מכל ספק ולפרוש אותה כהיא זו לפניו ולפני העדה, כאשר העדה בוחנת מקרוב את האקט שלך ועומדת על המצווה הנשגבת של ביעור הספק. 

 

אינך עורך דין או משפטן ולא למדת מעודך את המשפט הפלילי ואינך בקיא בנבכיו, אך זו עבודתך וזה תפקידך כבוד הרב, להבין ולהכריע בדבר, כי העיניים נשואות אליך. ואם למען זאת צריך לעיין ולנבור באלפי עמודי פרוטוקול ראיות והוכחות, אזי זו התורה בכבודה ובעצמה.

 

חילול השם הוא להשאיר את המצג על המסך הנוכחי, כאשר יש לינוק מחכמי הפוליטיקה את ההסברים לרזי ההכרזות היוצאות מפיך בנוגע לפרשה, וכאשר תמיכתך בדרעי עולה ויורדת כנתון תלוי ומשתנה, לפי המצבת של אנשי דרעי בש"ס ולחילופין של תומכי ישי בש"ס, או לפי המעמד הפוליטי של ש"ס בקואליציה ולחילופין באופוזיציה, בכנסת או בסקרי דעת הקהל אצל מינה צמח. אנא כבוד הרב סלח לי על הערה זו: מצב מעין זה רחוק מקידוש השם ברבים.

 

אתה פוסק כבוד הרב, ובפרשה זו נדרשת פסיקתך הנחרצת, כי הנושא קשור באיש בעל עמדה שהיה יו"ר ש"ס, המפלגה אותה הקמת ומרצונך הטוב לקחת את האחריות להנהגתה; אחריות המוטלת עליך כבוד הרב כלפי שמים וארץ.

 

אנא כתוב פסיקה מנומקת וגלויה המבוססת על אסמכתאות וראיות משפטיות, חותכות וחד משמעיות וצא בפסיקתך לעולם. הכרעה רחבה שנימוקה עימה ביכולתה להסיר אלפי ספקות ועלוקות מלב רבבות יהודים, באשר הם יהודים.

 

תורתנו הקדושה עזרה לנו עד לאין ערוך כאשר פטרה אותנו משיקול הדעת באמירת האמת, כי בזאת הורידה מעל כתפנו את מלוא האחריות לאמירת האמת; אחריות שעשויה להיות כבדה מנשוא.

 

תורתנו הקדושה פנתה אלינו מעל חמשת חומשיה בפנייה ישירה ובאופן ברור ומפורש שאינו משתמע לשני פנים: תאמר את האמת ואל תחשוש. תאמר אותה במלואה, אל תהסס באמירתה ואל תגמגם.

 

אל תחשוש כי מה יהיה בעקבותיה... אלוקינו הוא המתכנן של מחר והאחראי על המחר, וכטוב בעיניו יעשה.

 

התואיל בטובך לברכני כבוד הרב, שמי אברהם בן שרה.

 

על החתום,

אלברט שבות

 

קישור להקדמה  ,  קישור לפרק א'  ,  קישור לפרק ב'  ,  קישור לפרק ג'  ,  קישור לפרק ד'

 


נכתב על ידי , 29/2/2016 14:57  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בן: 64

תמונה




קוראים אותי
553

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלברט שבות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלברט שבות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)