לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי: 

בת: 24





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2014


בס"ד

 

 


 


היי חברים, פוסט שני יוצא לדרך !

על מה אני אדבר הפעם? על כל מה שאתם צריכים לדעת לפני התיכון!

#איך להתחיל את השנה ברגל ימין

#הכנות קודמות

#לימודים

#חברים

# תשובות לשאלות

~נתחיל~

 

 

#איך להתחיל את השנה ברגל ימין..

אז ככה,ביום הראשון כולם רוצים למצוא חן בעייני המורים, לכן,

אל תאחרו ביום הראשון ובכלל- יש ילדים שחושבים שלדפוק "איחור אופנתי" ביום הראשון זה אחלה, אבל זה ממש לא מומלץ מכיוון שאנחנו לא רוצים להתחיל רע ולהיות על הכוונת של המורים בתור " המאחר הסדרתי".

אם בכללי יש לכם בעיה עם להתעורר בזמן לבית הספר, ( כמוני)

מספר שבועות לפני החזרה ללימודים התרגלו להתעורר מוקדם וללכת לישון מוקדם..

אם לדוגמה אתם ישנים עם 12 בדרך כלל, והולכים לישון ב 1..

אז ביום הראשון לתרגיל לכו לישון ב12 וכוונו שעון ל11

ביום השני לתרגל לכו לישון ב 11 וכוונו שעון ל10

ביום השלישי לתרגל לכו לישון בשעה 10 וכוונו שעון ל9

וכן הלאה, עד שתגיעו לשעת שינה נורמלית (שמונה וחצי תשע..) ולמצב שתתרגלו להתעורר מוקדם.. עשו זאת עד לתחילת הלימודים.

 

דבר שני, הקפידו על תלבושת בית הספר, אף אחד לא סובל את התלבושת האחידה.. אבל לא כדאי להתחכם..

תנסו לשנות את המראה שלכם בעזרת כובעים, צעיפים, תכשיטים, נעלים, וגינסים שונים...

 

אל תנסו לעקוף את החוקים,תתנהגו למורים בכבוד והם יחזירו לכם כבוד..

 

 

#הכנות קודמות

אז יש כמה דברים שרצוי שתעשו לפני הכניסה לתיכון ולא בדקה התשעים...

תתארגנו על חולצות בית ספר, נעלים , בשמים ... דברים שיהפכו אתכם ל"מתוקתקים".

תנסו להכיר אנשים חדשים שאתם יודעים שיהיו איתכם בתיכון, יהיה לכם יותר קל לבוא לתיכון ולהגיד שלום להמון אנשים שאתם מכירים ולא להיות "לבד" ולנסות לדחוף את עצמכם לחבורות ...

תעבדו על הביטחון העצמי שלכם, אל תתביישו לשאול את המורים שאלות או לדבר עם אנשים חדשים ... רק ככה תשתלבו .אם תרצו אני אעלה יותר מאוחר מדריך שעוזר לעבוד על הביטחון העצמי שלכם..

 

#לימודים

תשמרו על מחברות מסודרות ונקיות , תמרקרו דברים חשובים, תעשו תרשימי זרימה טבלאות כל מה שעוזר לכם להביון את החומר.

אתם צריכים לצאת משיעור בידיעה שאתם יכולים לדקלם את כל מה שנאמר בשיעור, אם זה לא ככה תבקשו הסברים מהמורה או מחברים...

תכינו שיעורים- זה לא בשביל המורה זה בשבילכם.

לפני מבחנים תקראו פסקאות ותסכמו רק את מה שחשוב , תמרקו בצבע אחד דוגמאות ובצבע אחר משפטי מפתח.. אחרי שעשיתם את זה לכל החומר כתבו כותרות של תתי פרקים או נושאים ותעשו על כל אחד תרשים זרימה/ טבלה / נקודוה / שאלות ותשובות

על מנת לזכור את זה יותר טוב.

 

# חברים

אז אחרי שהכרתם המון אנשים ואתם רוצים לשמור על קשר טוב עם כולם.. מצאו לכם חברים הכי טובים, קבוצת חברים טובים מהכיתה/ שכבה  קבוצת ידידים ומכרים.

תזכרו שכדאי לכם להעביר את 4 השנים האלה עם אנשים שאתם מחבבים, אל תסתובבו עם אנשים שאתם לא אוהבים רק אם הם " מקובלים " או משהו כזה....

 

#תשובות לשאלות

ש: "המון אנשים אמרו לי שזאת תהיה השנה הכי נוראית שלי זה נכון?"

ת: תראי השנה הזאת יכולה להיות מדהימה ויכולה להיות נוראית, הכל תלוי בך .. מה תעשי מבחינה לימודית וחברתית ולאן את תובילי את עצמך.

ש: "ביסודי תמיד אחרי שיעור ספורט היה לי ריח רע... והייתי צריכה להשאר ככה כל היום והיו יורדים עליי... יש לך עצה מה לעשות?"

ת:בימים שאת יודעת שיש לך שיעורי ספורט, כדאי לך להביא עוד חולצת בית ספר (יש תיכונים שמבקשים חולצת ספורט מיוחדת וחולצה אחרת לבית ספר) שימי בתיק דורדוראנט , מגבת קטנה תשתי הרבה מים, אולי מסרק קטן אם השיער שלך מתבלגן.. וזהו תאמיני לי כל שאר הבנות ייראו בדיוק כמוך אחרי שיעור ספורט.

 

אז זהו!

כאן נגמר לו עוד פוסט..

אין לי רעיון כל כך לפוסט הבא אני אעדכן אתכם בהמשך אם יהיה לי משהו..

אז נמשיך לקוות לימים שקטים יותר, ובהצלחה לכל העולם התיכון..

 

so ... עשיתם/ תעשו משהו מעצות בפוסט?

 

וזכרו!

livethemomentמוציא לשון

 

 

נכתב על ידי , 31/7/2014 17:37  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





בס"ד                                                                                                                

משהו שבא לי לשתף...


 


אז כרגע הפוסט השני נכתב לו.. ובין לבין ,יש לי צורך לשתף אתכם בדברים שעוברים עליי..


אז כמו שהבנתם שנה הבאה אני עוברת לתיכון..

הכיתה שלי התפרקה באופן חד משמעי,

אף אחד לא סובל אף אחד, הבנים והבנות במאבקי כוחות ועקרונות מטופשים ואנחנו בכלל לא נפגשים..

כולם מצאו חברים חדשים ודברים לעשות..

החברות הטובות שלי שולחות לי סימנים של, תני אוויר...

אני מרגישה שאני חונקת אותן ומדברת איתן מלא , ואני גם מבינה שיש להן פשוט עיסוקים יותר טובים, ואנשים אחרים להקדיש להם תשומת לב..


אבל זה מדכא..


כל שיחת טלפון למישהי היא עסוקה בעיניינה ו"תתקשר אליי אחר כך"

הן לא מתקשרות.


אני וחבר שלי נפרדנו לא מזמן , וזה נגמר רע... וכמובן שהיה מישהו שסיכסך .. אז אני לא מדברת עם שניהם..


אז כן אין לי כל כך עם מי להיות ולמי לפרוק את הדיכאון הזה...


אני רוב היום בבית, מקבלת כאבי ראש מרוב שאני מגלגלת שוב ושוב את הדף בית באינטסגרם..


מידי פעם אני נפגשת עם ילדים מבתי ספר אחרים, הם ממש נחמדים.. אבל גם אליהם אני מרגישה לא הכי קשורה, כי הם באים מאותה כיתה אחרי שהם העבירו המון חוויות יחד וקשה לי להשתלב שם...


אני כל הזמן מנסה לקבוע דברים עם הילדים הישנים מהכיתה וזה פשוט לא הולך..


מרגישה קצת לא רצויה..: _ ופשוט... לבד


טוב אז אני אלך להמשיך לכתוב את הפוסט השני,  עשה קצת הקלה לפרוק..

נכתב על ידי , 29/7/2014 15:27  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




 

בס"ד





היי חברים,


פוסט ראשון יוצא לדרך !


אז על מה אני אדבר היום?


על החופש הגדול.. שהתקצר, והוא כבר לא כל כך גדול.




דבר ראשון, מבצע צוק איתן, אני מבינה את העניין שחשוב לפעול פעם אחת ולתמיד כדי להפסיק את היירי לעוטף עזה, והמבצע הזה מאוד חשוב, ובנימה זאת אני שולחת חיזוקים לכל תושבי הדרום שסופגים טילים יום ולילה, ומקווה שתעברו את זה בשלום, וגם אליכם ילדי המרכז, ש"חוטפים" את הטילים באופן יותר קל... אבל אני מאמינה שגם לכם זה קשה.




אני באמת מסתכלת על כל המצב הזה מעיניים של ילדה בת 14...


כרגע, המצב מחורבן!


מה יש לנו ?


חופש גדול אחרון יחד עם הכיתה לפני מעבר לתיכון ולשנה איטנסיבית...


קושי בלצאת למקומות רחוקים(וכיפים) בגלל המצב.. רוב היום אני בבית..


לחץ לפני התיכון (על זה אני אדבר בפוסט הבא..)


וביעקר? לחץ, לחץ, לחץ.




אז אם גם אתם במצב שלי.. הנה כמה טיפים לנסות להעביר את החופשה הזאת בצורה כיפית ומועילה...




# למצוא עבודה-




האמת שזה מה שאני עשיתי, אני אישית גרה במרכז ומכיוון שהטילים מגיעים לכאן בתדירות נמוכה יותר, אני מרשה לעצמי לצאת מהבית מידי פעם גם למקומות רחוקים..


אז אני וחברה שלי הסתובבנו בשכונה ומצאנו די הרבה עבודות, ואנשים שמעוניינים להעסיק אותנו..


חלוקת פליירים- עם כמה שקשה להסתובב בחוץ עם הטילים, פליירים מחלקים בין בניינים, וכמובן שחדרי מדרגות של בניינים הם מרחב מוגן מצויין בשבילכם!


אז נותנים לכם כמות מסויימת של פליירים לחלק ברחובות מסויימים,לא משנה כמה זמן זה לוקח לכם...


אז אני וחברה שלי מקבלות שתי ערמות, ואנחנו מסתובבות יחד ברחובות ועוזרות אחת לשנייה, ככה אנחנו גם מרוויחות זמן איכות יחד וגם כסף קל!


דוגי סיטר/בייבי סיטר- טוב זה אחלה של עבודה, גם את זה אפשר לעשות עם חברים, והתשלום אחלה !


מורים פרטיים - תתפלאו או לא, גם אנחנו יכולים להיות... אני וחברה שלי (אותה חברה ממקודם), הפצנו שלטים הקוראים לילדים לבוא אלינו הביתה(אפשר גם הפוך) ולהינות מהכנה לכיתה א/ב/ג/ד , בסך הכל זה ממש פשוט...


זה הבסיס של מתמטיקה, אנגלית ועברית.. וגם אחלה כסף!


קייטנה ביתית- חמישה ימים אינטסיבים של השקעה אבל בוכטות של כסף!מוציא לשון


מחלקים שלטים, ומקיימים קייטנה ביתית של 5-8 ילדים.. יום סרט עם פופקורן, יום משחקי חברה,יום כיף בגינה... וגם את זה רצוי לעשות עם חברה..


תחשבו על זה כעל להעביר פעולה בצופים..




#להשקיע בעצמכם-


רציתי להתמקד בנושא הזה באופן ספציפי ומפורט יותר בפוסט השלישי שלי.. אז כאן אני אדבר בקצרה על מה זאת אומרת להשקיע בעצמכם..


תראו, גם ככה אתם בבית, כולנו הופכים לבטטות ספה, ומרגישים מוזנחים ככל שהימים עוברים..(אה, זאת רק אני ?!)


אז תעשו ספא מניקור פדיקור,


תשקיעו בתחביב האהוב עליכם,


תפתחו בלוג בישראבלוג,


תעלו סרטונים ליוטיוב,


תתעדו כל רגע כיף,


תטפחו מערכות יחסים חברים שלכם


וזה מוביל אותי לנושא הבא - אם אתם עולים לתיכון המשיכו לקרוא D:




#תמצאו חברים חדשים לפני המעבר לתיכון..


אוקיי אז כן זה ממש לא פשוט, אתם יודעים, להכיר ילדים חדשים, אבל ברגע שמגיעים לתיכון יש בסביבות ה500-1000 בשכבה וזה המון!!


תנסו לצאת עם חברים שלכם שמכירים ילדים חדשים ותבקשו מהם להכיר לכם אותם!


תצאו יחד כמה בתי ספר...


תפתחו קבוצה(כמו שאנחנו פתחנו) מדהים!


אני אישית הכרתי משם המון ילדים מדהימים...


וזהו בעיקרון..




אז הפוסט הראשון שלי, עבר בהצלחה


אני מקווה שאהבתם, ואתם תרשמו לכאן כמנויים, אני אפרסם פוסטים בכל כמה ימים, כשהפוסט יהיה מוכן...


הפוסט הבא יהיה כל מה שצריך לדעת לפני התיכון.. אז תתכוננו ואם יש לכם שאלות בקשר לנושא אני אדע לענות עליהם בפוסט הבא ולהתייחס לנושא..


;


so...איך אתם מעבירים את החופש ?!




אממ אז זהו, שיעברו עלינו ימים שקטים וזכרו!




livethemomentמוציא לשון



נכתב על ידי , 26/7/2014 20:24  
הקטע משוייך לנושא החם: חוזרים להילחם
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




היי חברים,

אז כמו שאתם רואים הבלוג עדיין בשיפוצים...

אבל אתם מוזמנים להירשם כמנויים על מנת שתוכלו לקרוא את הפוסטים  לפניי כולם :)


בכללי הבלוג ידבר על דברים שקורים בחיים, מה קורה בחיים שלי, מה מעסיק בני נוער בגילאים שלי , טיפים והמלצות שיכולים לעזור לכם ועוד המון המון הפתעות... שווה להירשם !


נ.ב לא הצגתי את עצמי, אבל כרגע אני מעדיפה להישאר אנונימית, רק שתדעו אני בת 14:)

נכתב על ידי , 25/7/2014 23:24  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: חטיבה ותיכון , מגיל 14 עד 18 , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לlivesthemoment אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על livesthemoment ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)