רממבר מי מספר את הסיפור של נילין, בחורה שנראית באופן חשוד כמו לילו
מהאלמנט החמישי. כל הזכרונות של נילין נמחקו והיא נמצאת במעבדה מפחידה ועתידנית
בלי לדעת מי היא או איפה היא נמצאת, כשקול מסתורי עוזר לה לברוח מהמעבדה לפאריז
העתידנית. בה היא מגלה שתאגיד שהתחיל משיווק מוצר שיכול להקליט ולאחסן זכרונות
השתלט על העולם ויצר דיסטופיה מעמדית. במהלך המשחק נילין מגלה פרטים על עצמה,
לדוגמא, שהיא למעשה טרוריסטית, סליחה, ארוריסיטית, ושהיא חלק מארגון שמטרתו להפיל
את השלטון. היא גם חשדנית בנוגע למה שחבריה הטרוריסטים אומרים לה ומפקפקת אם המטרה
באמת מקדשת את כל האמצעים.
למי זה מתאים?
אהבת את
ארקהם אסילום? מעולה. גם היוצרים של רממבר מי נורא אהבו. זה ניכר עוד מהשניה
הראשונה, שהגיבורה מועדת לאט במסדרונות שאחר כך היא תרוץ בהם. הקרבות מרגישים
בדיוק אותו הדבר, והמשחק מרוצף כולו ב"גביעים" זוהרים שאפשר לאסוף,
שמזכירים את הגביעים של הרידלר בצורה מחשידה ומשמשים באותה צורה להעלאת הניסיון
ולתמונות קונספט לא קשורות.
מתאים גם למי שחשבה כמוני שהרעיון הבסיסי של הפרק השלישי בעונה הראשונה של מראה שחורה מגניב ומעניין ומלא פוטנציאל וחבל שהפרק היה כל כך משעמם. [או למי שנהנתה מהפרק, אבל עוד לא פגשתי כזאת]
למי זה
לא מתאים?
למי
שמפריע לה שהמצלמה במשחק משנה זווית כל הזמן. ברצינות, היוצרים רצו קצת לעשות סרט
במקום.

הטוב: במשחק יש
שני מאפיינים שהיו חדשים לי לגמרי:
1. את בונה
את הקומבו שלך בעצמך, לוקח כמה דקות להשתלט על זה אבל זאת תוספת ממש כייפית.
הקרבות עצמם מעידים על השתדלות גדולה לא להיות רפטטיביים למרות שיש מרווחים גדולים
בים הפעמים שאלמנטים חדשים מוצגים במשחק, מה שיוצר כל מיני ניסויים מוזרים, כמו
קרב בוס שמגיעים בו גלים של אויבים מהקשה לקל, או לחימה באויבים בלתי נראים בחושך
באיזור דמוי חדר מדרגות שצריך להדליק בו את האור שנכבה כל כמה דקות.
2. הדבר
השני הוא משהו קורה בסוף כל פרק, כשנילין נכנסת לזכרונות של מישהו כדי לשנות אותם
לו לעשות משהו שאחרת הוא לא היה עושה ומשנה את האישיות שלו באופן כללי. ממש כיף
ללכת קדימה ואחורה בזיכרון ולשנות פרטים קטנים כדי להגיע לתוצאה הרצויה, וזה
אלמנט משחקי חדש לגמרי שאני לא זוכרת משום
מקום.
הרע: קרב הבוס השני הוא בלתי נסבל. הוא מסמל בעיני איך לא עושים את זה. כל
המשחק עד לאותו שלב עובר עליך במקום מול אויבים פנים אל פנים אבל לא, קחי רובוט שאפשר
לפגוע בו רק ביריות בזמן שאת בורחת ממנו במעגלים, כי אין שום דרך להתחבא, והוא
תוקף אותך פיזית, כי למה לא. וכל פעם שאת פוגעת בו הוא לוקח ואת הזמן ומרפא את
עצמו וזה לא שאת לא יודעת מה לעשות ופשוט קשה לתזמן את זה, את אפילו לא יודעת
מאיפה להתחיל. ואין שום דרך לרפא את עצמך כי נילין מתרפאת על ידי נתינת אגרופים, והם לא משפיעים
על הרובוט כי זה לא עובד.
בנוסף, הקרב בנוי בצורה הריאליסטית בה הקטע הכי קשה הוא החלק הראשון,
כך שאפשר להרגיש תחושת התקדמות כלשהי בשלב מסוים, אבל אחרי מוות חוזרים לנקודת
ההתחלה. בילית מלא זמן בלחפש דרך לעבור אותו באינטרנט ומצאתי רק שאלות של אנשים
מתוסכלים ותשובות של "אני לא יודע מה לעשות, עברתי אותו בפוקס".
מצד שני,
לא הכל רע. כשסוף סוף פצפצתי את הרובוט הזה קפצתי מיד פיזית מהכיסא והתחלתי לרקוד
ריקוד ניצחון כי הייתי כל כך מלאה באדרנלין ברמה שאף פעם לא קרה לי דבר כזה. זה
עשה לי נוסטלגיה לתקופה שמשחקים היו הרבה פחות ידידותיים למשתמש ואי אפשר היה
לבדוק מיד הכל באינטרנט, זה היה נחמד דווקא, אבל אני אומרת את זה מהצד השני. בכל
מקרה זה רק בוס אחד, הרובוט הזה מופיע שוב, אבל אז כבר ידעתי מה לעשות ולקחו לי
בדיוק שני נסיונות לפרק אותו.
האני לא
בטוחה בקשר לזה:
זה לא
משהו שקשור למשחק עצמו, אלא לתהליך ההפקה שלו. האולפנים נתקלו בהרבה קשיים כשהם
התחילו לפנות להפצה, פשוט כי יש כאילו קשה למכור לאנשים משחק שהגיבורה שלו נקבה.
אחד
מהקשיים נגע לעלילה הרומנטית המתוכננת. אחד המפיקים הבהיר ליוצרים ש"You can't make a dude like the player kiss another dude in the
game, that's going to feel awkward" כי
כמובן שכל מי שישחק במשחק יהיה גבר. לא סתם גבר, גבר כל כך הומופוב שעצם המחשבה של
לשחק דמות [של אישה!] שמנשקת גבר תגרום לו לאי נוחות. כתוצאה מכך באמת אין בכלל בדל עלילה רומנטית במשחק.
למה
"אני לא בטוחה בקשר לזה" ולא "רע"? כי כעקרון אני לא חסידה כל
כך גדולה של עלילות רומנטיות במשחקי מחשב, או בכלל. הרבה פעמים מדובר במשהו מאולץ
שהיוצרים הדביקו על יצירה לא קשורה מתוך תחושה של צורך, וזה מתבטא בדמות לאב
אינטרסט משעממת ולא מפותחת,שפשוט נמצאת שם כדי שלגיבור/ה יהיה במי להתאהב.
אני
כמובן לא נגד רומנטיקה באופן כללי, אבל יש דרך לעשות את זה. אף אחד לא לוקח סיפור
רומנטי ומדביק עליו קצת חלליות וכישופים לשתיים שלוש סצינות כדי להעשיר את העלילה,
אבל את הדבר ההפוך עושים כל הזמן, כי למה לא.
אני פשוט
לא בטוחה לגבי זה כי עשו משהו שאני מסכימה איתו [לוותר על עלילה רומנטית במשחק
נהדר שבאמת לא זקוק לה] מסיבות לא נכונות [לא להפחיד את הגבר הדוחה שהם כנראה
המציאו לעצמם] וחבל.
לילה
טוב.

בונוס עצות
קטנות:
- הג'וקים
הזוהרים האלה, כתוב שצריך לפוצץ אבל לא מסבירים שהם מוחבאים. במסך עצות כתוב שמזהים
אותם לפי הרעש שהם עושים. לקח לי זמן לזהות את הרעש כי יש במשך מלא סאונד אפקטס
וכל מכשיר חשמלי מזמזם לעצמו, אבל זה פשוט. הרעש הוא
"תיקתיקתיקתיקתיקתיק".
- כל קרב
בוס, קטן או גדול נגמר בQTE. כדאי להתכונן נפשית לפני כי זה בנוי נאחס.
3. אני לא
מרגישה בנוח להמליץ על המשחק בלי להסביר בפירוט איך לעבור את הבוס השני. זה די
ספוילר, אז לא לקרוא אם לא צריך:
כמו כל הבוסים, גם לזורן יש תבנית קבועה שהוא פועל לפיה. רוב הבלבול
נובע מזה שהאופי של הקרב הוא שצריך לברוח ולהתחמק הרבה ובמשחק הזה אי אפשר לברוח
מהרובוט בלי להסתכל לצד השני, כך שקל לפספס את רוב מה שהוא עושה, אבל כשיודעים מה
לעשות זה ממש פשוט.
דבר ראשון, צריך לירות בו עם המקש שגורם למחשבים לקרוס [במחשב זה המקש
הימני בעכבר] פעם אחת עד שנגמרת התחמושת [חצי הקו הכתום שבתוך עיגול האנרגיה בצד],
להתחמק ממנו עד שהוא מתמלא לגמרי ואז לעשות את זה שוב עד שהוא מזנק על נילין והמסך
הופך לסלואו מושן כדי שיהיה לה זמן להתחמק. אחרי שזה קורה, הוא נתקע עם היד שלו
בתוך האדמה לכמה שניות בהן צריך להפציץ אותו כמה שיותר מהר עם היריות הרגילות. אם
לא מספיקים הוא מתיישר ומרפא את עצמו, אבל לא צריך לחזור על כל התהליך, מספיק
לירות בו עם המקש הימני פעם אחת כדי שהוא יזנק ויתקע שוב. אם מצליחים לירות בו
מספיק מהר, הוא מאבד את היד וצריך לחזור על כל התהליך עוד פעמיים. כל הזמן הזה מומלץ לו לעמוד ליד תיבות כי הוא
מתקרב אל נילין וזורק עליה את התיבה, אבל גם אם כן לא קרה כלום פשוט צריך להתחמק.
על לא דבר.