לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא מחפשת משמעות

מחשבות על החיים, אימהות וחיפוש עצמי...

Avatarכינוי:  roteme

בת: 39





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2017    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2017

מה שלא יספרו לך


אחותי התחתנה לפני כמה ימים, היא רק עכשיו התחילה שנת לימודים שניה מתוך
ארבע וכבר הכריזה שהיא רוצה להביא ילד לפני גיל שלושים (היא בת עשרים
ושבע) כי "בשביל מה התחתנתי?", אני לא רואה את הקשר הכל כך ישיר הזה בין
חתונה לילדים, אפשר להביא ילד גם שנה, שנתיים, חמש שנים אחרי שמתחתנים ובכל
מקרה אמרתי לה שלא תעז להביא ילד לפני סיום הלימודים.


כשאני התחתנתי הייתי ממש בתחילת ההריון. היום במבט לאחור הייתי מחכה קצת
עם ההריון, שנה או שנתיים לפחות (למרות שהתחתנתי בגיל "המופלג" עשרים
ותשע) אני מרגישה שלבן זוגי ולי לא היה מספיק זמן רק לשנינו לפני הילדים
אבל...עכשיו זה כבר לא משנה, כנראה שזמן זוגי יהיה לנו באמת רק אחרי ששני
הילדים יגדלו קצת. 


אז אני יודעת שמי שתיתקל בבלוג שלי תשקול אולי לא להביא ילדים בכלל קריצה
לשכנע לא להביא ילדים זו ממש לא הכוונה שלי, אבל אני כן חושבת שיש חוסר
ידיעה גדול אצל נשים שמתכננות הריון או בהריון ראשון לגבי מה שהולך
להיות... ובשבילן ובשביל אחותי (למרות שהיא לא תקרא את זה) הנה רשימת
אמיתות:


1. לעולם לא יהיה לך עוד חופש כמו שיש לך לפני שהילד נולד. זאת עובדה.
ברור שיש כאלו שיגידו שאפשר לעשות הכל עם ילדים...אז לא, לפני שאת נהיית
אימא את הרבה יותר חופשייה לעשות מה שאת רוצה, ללכת לאן שאת רוצה, מתי שאת
רוצה, להיות ספונטנית. את לא תלויה באימא, חמות, סבתא, דודה,
בייביסיטר...את לא צריכה לתכנן כל כך הרבה מראש, את יכולה פשוט לעשות. מה
לעשות, לבלות עם ילדים זה לא כמו לבלות רק את או את ובן זוגך, בלי דאגות
לאף אחד, בלי צורך לחזור הביתה מוקדם, אם את רוצה לנסוע או לטוס זה פשוט
הרבה יותר פשוט.


2. את כן תהפכי לקלישאה- אז חשבת שאת תהיי האימא המגניבה הזו שלא מזיז
לה כלום והיא קולית וזורמת ושום מצב לא יזיז אותה מהשלווה? אז חשבת...
כשתמצאי את עצמך עם פעוט עקשן ותינוק צורח באותו זמן תביני שגם את הצטרפת
לסטטיסטיקת האימהות המרוטות שרק רוצות יום הפסקה מהילדים.


3. חוסר השינה יחרפן אותך- את תגיעי למצב שכל מה שתרצי יהיה רק לישון.
הילד נרדם? יופי, לישון. כלום לא יעניין אותך באמת לפחות עד שהם ילמדו
לישון לילה שלם בלי להתעורר ואם הם ידעו גם להירדם בעצמם זה יהיה נחמד.


4. הימים שלך ייראו כמו לופ שחוזר על עצמו- ילדים זה שגרה...ילדים
צריכים שגרה, זה מתקשר לאמת מספר 1 לגבי החופש, את תראי איך היום הופך לרצף
של פעיליות שחוזרות על עצמן בכל יום.


5. את תשאלי את עצמך למה היית צריכה את זה בכלל- וזה בסדר, את לא
משוגעת. אי אפשר לדעת איזה אמא תהיי או איך תגיבי לכל חווית האימהות לפני
שיש לך ילד ואז כבר אין אחורה פנה.


6. את תהיי תלויה בעזרה מאנשים- שלא תמיד בא לך להיות תלויה בעזרה שלהם
כמו אימא שלך או חמותך...לפעמים זה יהיה ממש מתיש ומעצבן. קשה מאוד לגדל
ילד בלי עזרה מהמשפחה, אז כדאי לקבל כל עזרה שיש, אבל גם לדעת לאזן שלא
ייכנסו לך יותר מדי לחיים.


7. את תרגישי שאיבדת את עצמך- תשאלי את
עצמך איפה אני? איפה החיים שלי? האם אני רק כלי לסיפוק צרכים של ילד?... גם
זו תחושה טבעית לגמרי לא לוותר ולמצוא זמן לעצמך ולדברים שאת אוהבת ורוצה
לעשות.


8. את תחיי מחדש את הילדות שלך- יעלו כל מני משקעים מאיך
שההורים שלך גידלו אותך ולא תמיד זה יהיה פשוט, להיות הורה זה איפשהו לחוות
שוב את הילדות שלך ומי רוצה את זה...?


 


ובטח יש עוד דברים שלא חשבתי עליהם....


אז
ברור שלא כולן ירגישו את מה שמתואר פה, או רק חלק מן הדברים. מה שחשוב הוא
לתת לעצמנו להרגיש ולא לטאטא מתחת לשטיח, לחייך ולהגיד שהכל בסדר, לפני
שאת אימא את קודם כל בן אדם.
נכתב על ידי roteme , 31/10/2017 11:21  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





797
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , הורים צעירים , נשיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לroteme אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על roteme ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)