לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


החיים בשטוקהולם, שבדיה. הגיגים, הזיות וסתם תהיות.
Avatarכינוי:  Ford Prefect

בן: 46

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

תרבות שירות נוסח שבדיה


רקע

 

יש לבלונדה הרבה יותר מדי נעליים (מישהו אמר אימלדה מרקוס ולא קיבל?).

 

טוב, למען ההגינות, לשנינו יש די הרבה נעליים. אבל אין מה לעשות, במדינה כמו שבדיה באמת שצריך המון סוגי נעליים שונות(לחורף בלי שלג, לחורף עם שלג, לסתיו, לקיץ, סנדלים, לטיול ביער, לטיול בהרים, לריצה בחוץ, לאימון בחדר כושר, נעלי יציאה, נעלי חתונה וכו' וכו' וכו').

 

הבעיה היא, שדירתנו קטנה מלהכיל עשרות זוגות נעליים, ואת כל הזוגות ה"רלוונטים" לעונה אנחנו רוצים לשים במקום בויהיה קל להשיגם - קרי, ב"איזור הנעליים" שנמצא ליד דלת הכניסה. יש לנו שם כזה מדף עץ כפול קטן, שמסוגל להחזיק, ביום טוב, ארבעה זוגות נעליים שלי, שישה של הבלונדה, או חמישה של שנינו ביחד.

 

כל זה מצויין, רק שבספירת המלאי האחרונה, ראינו כי יש לנו לא פחות מחמישה עשר זוגות שעומדים שם, ומן הסתם תופסים חצי מאיזור הכניסה לבית (שגם ככה הוא לא גדול במיוחד).

 

לכן, אי לכך ובהתאם לזאת, החלטנו בספ"ש האחרון לנסוע למעוז הריהוט השבדי (הידוע גם בשם "זה נראה קל לבנייה עד שהגעת עם זה הביתה ופתחת את החבילה, או בקיצור, IKEA), כדי למצוא "ארון נעליים" אותו נוכל להציב בכניסה, לשים בתוכו את כל הנעליים (ואולי אפילו עוד כמה שמונצס), ובא לשטוקהולם גואל.

 

 

ניסיון ראשון

 

הגענו ל-IKEA מוקדם בשבת בבוקר (לא צריך להלחץ, מדובר בשעה עשר בבוקר), כשהם רק פתחו את החנות, כך שהיה ריק למדי.

 

הגענו במהירות לחלק הארונות הרלוונטי, ואפילו מצאנו, אחרי דין ודברים את הפריט המיועד. מעין ארון עם חמש מגירות, בגובה של מטר וחצי, ולא רחב מדי, שיספיק לכל זוגות הנעליים and then some ועדיין ישאיר שפע של מקום לדברים אחרים שם.

 



 

רשמנו על הפתק הלבן את מספר המסדרון ומדף בו נמצא הרהיט, אספנו עוד שפע של דברים שמאוד מאוד היינו צריכים (או לפחות דברים שהבנו שאנחנו מאוד מאוד צריכים ברגע שהגענו ל IKEA), ולבסוף הגענו לאיזור איסוף הריהוט.

 

מה רבתה הפתעתי, כשהגעתי למדף, רק כדי לראותו ריק, ולידו שלט קטן "מלאי נגמר עד להודעה חדשה" (בשבדית, ברור שבשבדית, למה להיות קטנוניים?).

 

ההפתעה היתה רבה, לאור העבודה שהמדיניות הרגילה היא לתלות שלט דומה על רהיט התצוגה עצמו, כדי למנוע מפח נפש שכזה.

 

הלכתי לעמדת המידע, ושאלתי שם את הבחורה החביבה על הרהיט הספציפי. אחרי כמה תקתוקים זריזים, היא הודיעה לי ש"לצערה, אין את הרהיט המדובר במלאי, וגם לא ידוע מתי הוא יגיע, מפני שהמפעל סגור לרגל חופשת הקיץ. אולי בסוף אוגוסט?".

לשאלתי אם יש אולי את הרהיט במלאי ב-IKEA אחרת באה התשובה ש"לפי מה שכתוב כאן, אין את הרהיט באף איקיאה בשבדיה כרגע".

 

וכאן עולה השאלה - מה זה צריך להיות לעזאזל, ש"המפעל בחופש"? אם רהיט מסויים הוא כה פופולארי, למה לא יוצרים מלאי גדול יותר?

נו, שויין.

 

 

 

ניסיון שני

 

יצאנו משם עם מפח נפש קט, אבל החלטנו לא לוותר, והלכנו לעוד ענק ריהוט שבדי (אבל הם, למיטב ידיעתי, לא נמצאים מחוץ לסקנדינביה) בשם MIO.

 

גם כאן חזר הסיפור על עצמו - מצאנו ארון שאהבנו, המוכרת האדיבה בדקה ו.. אין במלאי. לא של החנות בה היינו, ולא בכלל ברשת. הם התקשרו למפעל וגילו שהוא סגור עד השביעי לאוגוסט, כך שאי אפשר אפילו לדעת מתי ייתקבל מלאי חדש "אולי בסוף אוגוסט?", תהתה בקול המוכרת. נשמע לי מוכר מאיפשהו.

 



 

 

חנות שלישית שהגענו אליה, של רשת אחרת, סגורה בשבתות לרגל הקיץ.

 

וכך חזרנו הביתה, מלאים בג'אנק של איקיאה אבל בלי הפריט האחד שבאמת רצינו לקנות והיינו צריכים. הובסנו בצורה מלאה, על ידי יכולת תכנון המלאים המופלאה של השבדים.

 

 

 

אפילוג

 

דיון קצר עם אביה ואחותה של הבלונדה, גילה עוד כמה עובדות מעניינות.

למשל, אחותה של הבלונדה והחבר רצו לקנות רהיטי גינה. הם הגיעו לאיקיאה לפני שבועיים, ושאלו אם יש רהיטי קיץ אחרי שלא ממש מצאו אותם (עכשיו אמצע יולי להזכירכם, יש עוד חודש וחצי של קיץ לפחות). העובדת של איקיאה הסתכלה עליהם בתדהמה והודיעה בזלזול מה כי "רהיטי הקיץ הגיעו באפריל, ונגמרו במאי".

שאלות כמו "אם המלאי נגמר כל כך מהר, ויש עוד כל כך הרבה אנשים שרוצים לקנות, למה לעזאזל לא מייצרים יותר מראש? הרי לא יכול להיות שהם עד כדי כך גרועים בתכנון מלאים?"

 

אבא של הבלונדה רצה לקנות ריצוף עץ למרפסת (אלו ריבועים בגודל חצי מטר על חצי מטר שפשוט מניחים על הרצפה כדי שזה ייראה יותר טוב). הוא הגיע לשם ביוני, והודיעו לו שאספקת הקיץ, שהגיע בפברואר, נגמרה במרץ. הם צופים שמלאי חדש יגיע מתישהו בסביבות ינואר.

 

הסיפור הזה הזכיר לי גם את הספה שקנינו לסלון לפני שנתיים, בה סיפרו לנו, אחרי ששילמנו, כי זמן ההספקה יהיה "בין חודש לשלושה חודשים". ולא מדובר בעבודת יד מאיטליה, כי אם ב-Mass Production שאמורים, במדינות נורמליות, לשלוח אליך הביתה תוך גג יומיים.

 

אין ספק, גאונים השבדים האלה. פשוט יוצאים מגדרם כדי לתת שירות טוב, ועושים כל שביכולתם כדי להרוויח (והבעיה היא, שהשבדים מקבלים את הדברים הללו בכזאת שלוות נפש, שאין פלא כי אף אחד לא מנסה לשנות שום דבר, הרי גם ככה הם חוזרים בחזרה כדי לקנות, אז למה לטרוח?)

נכתב על ידי Ford Prefect , 19/7/2006 11:53   בקטגוריות תרבות הצריכה, קיטורים, סיפורים מהחיים  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הגרגמל ב-23/7/2006 13:12



267,492
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFord Prefect אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Ford Prefect ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)