|
 החיים בשטוקהולם, שבדיה. הגיגים, הזיות וסתם תהיות. |
כינוי:
Ford Prefect בן: 46 תמונה
RSS: לקטעים
לתגובות
<<
מרץ 2007
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
הבלוג חבר בטבעות: | 3/2007
 מכונית אוויר את הדבר המדהים הזה מצאתי באחד משיטוטי ברשת.
מדובר בחברה צרפתית, אשר המציאה ועבדה בעשור האחרון על מכונית מונעת אוויר דחוס.
התוצר הסופי, אותו אפשר לראות באתר החברה בשלל הדגמות, תמונות וטקסט, הוא לא פחות ממופלא.
מכונית קומפקטית ועם זאת נוחה וסופר מודרנית, ממוחשבת לחלוטין, המונעת על ידי מנוע מיוחד שהמשאב היחיד לו הוא זקוק הוא אוויר דחוס. אוויר דחוס כזה אפשר לקבל ממשאבות מיוחדות (שיותקנו, לבסוף, בתחנות דלק) בעלות של בערך 1.5 יורו למיכל (על מילוי תוך דקות ספורות) או, באם יש צורך, על ידי חיבור מדחס שנמצא באותו לחשמל לכמה שעות.
טנק מלא מספיק לנסיעה של 200 עד 300 קילומטר במהירויות של עד 100 קמ"ש.&nbsp; התוצר היחיד שנפלא הוא אוויר קר בטמפרטורה של קצת מתחת לאפס.
מכיוון שאין בעירה פנימית במנוע, אין כמעט שחיקה, והתחזוקה השוטפת היחידה שנדרשת היא החלפת שמן (ליטר בסה"כ) כל 50,000 ק"מ. השמן יכול להיות שמן צמחי רגיל ואין שום צורך בשמן מנועים.
המכונית עצמה ממוחשבת את הצוואר - ומאפשרת חיבור (מאינטרנט מהיר ו-GPS ועד מרכזי חירום ומערכות בידור), כולל כל נתון אפשרי על מצב הרכב.

לאחרונה (בפברואר) חתמה החברה על הסכם עם ענק התעשייה ההודי TATA. חטיבת הרכב שלהם (שמייצרת מיליוני מכוניות בשנה) תעזור לחברה הצרפתית להביא את הרכב לייצור המוני ורישוי. מפעל ראשון כבר מתוכנן בהודו עם תפוקה של עד 9000 מכוניות בשנה. החברה נמצאת במגעים עם חברות רבות נוספות בכדי לבנות פסי ייצור אפשריים (ובאתר החברה אפשר להרשם כדי לקבל מידע כאשר מכוניות שכאלו יהיו זמינות).
והמחיר? כרגע, על פי הערכת היצרן, אם הכל יילך כשורה תמכר המכונית במחיר של כ-5500 פאונד או כארבעים אלף ש"ח.
הוצגו בינתיים ארבע גרסאות על בסיס אותו מרכב - מכונית עירונית, מונית, טנדר ומסחרית קטנה.
פשוט מדהים.
| |
|