|
 החיים בשטוקהולם, שבדיה. הגיגים, הזיות וסתם תהיות. |
כינוי:
Ford Prefect בן: 46 תמונה
RSS: לקטעים
לתגובות
<<
מאי 2008
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
הבלוג חבר בטבעות: | 5/2008
 זה סופו של כל בלון והנה היום התבשרנו כי פרוייקט הרכבת הקלה של תל אביב, אותו פרוייקט צולע שהפך למעין מיש-מש לא ברור של רכבת עילית ותחתית במחיר אסטרונומי ובזמן תיכנון ארוך יותר מהזמן שלקח לבנות את החומה הגדולה של סין (טוב, לא עד כדי כך, אבל לא רחוק) - עומד בפני ביטול.
בעצם, סליחה, לא ביטול, דחייה. של עשר שנים.
עשר שנים? כן עשר.
למה? ככה. בעצם לא ככה, ככה אומרים כשאין מה להגיד, אבל לרוני בר-און יש דווקא הסבר טוב - "רכבת קלה לפריפריה".
אה.. אומרים, פריפריה. פריפריה זה טוב, יש שם רוסים, ואתיופים, וכל מיני אוכלוסיות חלשות שמאוד יישמחו על הרכבת הקלה, כי קל זה לא כבד, והרכבת הכבדה דורסת אנשים שעוברים את הפסים בלי מחסום.
"אבל", ישאל תם אחד (וכמה מהטוקבקיסטים היותר מעמיקים) - "למה בעצם צריך רכבת קלה בפריפריה, שם אין כלל בעיות תנועה, במקום רכבת נורמלית באחת מהערים הצפופות ביותר בעולם המערבי?"
"אה.." יענו לכם באוצר. בעצם, לא יענו לכם.
ועכשיו הבג"צ בדרך, הקו האדום (שכבר התחיל) ייתקע, או יהפוך לאטרקציה סטייל הכרמלית רק בלי הנוף מלמעלה ושלושה וחצי מיליון איש במטרופוליטן היחיד של ישראל יישארו, שוב, בלי שום פתרון תחבורתי ראוי לשמו.
העיקר שסיפרו לנו על "העודף התקציבי הגדול" שנותר במשרדי הממשלה.
והנה לכם, בשביל הנוסטלגיה (שימרו את התמונות, אולי פעם איזה אספן יירצה לקנות אותן), כך זה היה אמור להראות.
(ולמי שלא זוכר, בשנות השמונים, עת רצו להקים, נכון, רכבת תחתית בתל אביב, ביקשו מחברת רכבות תחתיות ידועה מצרפת הצעת מחיר. הצרפתים הציעו לבנות את כל העניין תוך חמש שנים בעלות של אפס שקלים למדינת ישראל, תמורת זכות חכירה ל-60 שנים. המדינה סירבה להצעה. עיריית קהיר קיבלה הצעה דומה רק עם חכירה ל-100 שנים, והסכימה. היום יש בקהיר מטרו מהחדישים בעולם. ואצלנו? יוק).
כנראה שגם בביקור הבא שלי בארץ אאלץ לנסוע בפקקים עם אוטו, כי אלטרנטיבה ראוייה של תחבורה ציבורית לא ממש תהיה בנמצא.
| |
|