כנראה אני מציירת!
יש בדיחה אחת, אני חושבת אחת הבדיחות שליקט דרויאנוב, ששואלים יהודי אחד: אתה יודע לנגן בכינור? והוא משיב: אולי, אף פעם לא ניסיתי!
באופן קצת דומה, לפני חודשיים שלושה קניתי להדר טושים ממש שווים, והם עשו לי חשק לשבת לצייר, אז התיישבתי לצייר איתה ופתאום אנשים התחילו להגיד לי שאני מציירת. או שהם "לא ידעו" שאני מציירת. גם אני לא ידעתי. ועדיין אני לא בטוחה, אבל זה כיף ומשחרר ועוזר לפרוק חלק מהמטען העודף שכנראה יש לי תמיד.
בהתחלה ישבתי עם הדר וציירתי מה שהיא ביקשה (אותה, וסולם, ומגלשה)

בשם שנתתי (שרבוטאמא מס' 1) ובמה שכתבתי על ציפורים מוזרות ניכר שכבר התחיל למצוא חן בעיני העניין והתכוונתי לשרבט עוד.
את השרבוט השני ציירתי מיד אחר כך, גם כן עם הנחיה צמודה...

אבל הגנבתי לשם את ההתפייטויות שלי ואנגלית וצרפתית...
והמשכנו עוד

וכאן אני חשבתי לצייר שלוש אחיות ולקרוא להן מרלה, קרלה וצרלה, אבל הדר ציירה במקום זה את שחר המופלא:

את אפרת נראה לי שאני ציירתי והדר צבעה - והדף נעלם או נגזר לפני שהושלם החתול (אולי הוא סוג של צ'שייר...)

את האיש הזה אני אוהבת נורא, ציירתי אותו והשארתי אותו על השולחן וכשחזרתי מצאתי שהדר צבעה אותו, הדר לא מאמינה ברקע או בשטחים לבנים והיא צובעת בחופשיות גם את הפנים של הדמויות, וזה כל כך היטיב עם יוחנן שלי!

כאן ציירתי סירה, ואז רשמתי את הדיאלוג שהיה ביני לבין הדר וציירתי בדיוק את מספר התפוחים שהיא אמרה :)

את יובל המבולבל היא ביקשה ממני לצייר אז ציירתי אותו לפי הבובה שיש לה

אחר כך ציירתי את האיש הזה והדר אמרה שקוראים לו קפיון, והוא אבא של יובל

וזה תוצר של הפעם הראשונה שממש הודיתי שאני מציירת ואפילו עשיתי את זה כשהדר לא הייתה בבית:

והיום הדר אמרה לי לצייר משולשים, אז כך עשיתי אבל הפכתי אותם גם לכובעים של גמדים

ואחר כך עשיתי מין קשקוש חופשי כזה, עשיתי עם היד והטוש מה שאני עושה בכל הגוף כשאני רוקדת - פשוט נתתי לזה להביע (העודפים האלה, כבר אמרתי על זה משהו, נכון?) ואחר כך צבעתי את הצורות שנוצרו וניסיתי שצבע לא יגבול בעצמו, שזה גם משחק כיפי. ולא ניסיתי מנדלות, אבל לטעמי אין מרגיע מזה. ומה שיצא - יכול להיות גם מפה לארץ הגמדים (או הארץ עצמה במבט מלמעלה)

וכולם מדברים על חירות עכשיו, ואפילו לדיבורים האלה (גם לגרסאות הנאורות והיפות שלהם) אין לי כוח, אבל אם תרצו, בשבילי זאת (מה שפה למעלה) חירות.
שמור בטל
נכתב על ידי
לי עברון-ועקנין, 19/4/2014 18:07
, בקטגוריות הדרי, ציורים
הוסף תגובה
הצג תגובות כאן
0 הפניות (TrackBack) לכאן
קישור ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-15/5/2014 13:57
And I'm a music lover

אם אני זוכרת נכון, ההצגה התחילה ככה: רק וידאל (המסַפֵּר) היה על
הבמה, והוא אמר משהו, ואז לחץ על פליי בטייפ שהיה לרגליו ונשמעו הצלילים הכי
נפלאים בעולם: תופים בקצב כזה שאי אפשר לעמוד בפניו, אלה פיצג'ראלד שרה את The man I love, והבמה (החלל. אף פעם לא הייתה לנו במה) קמה
לחיים.
הקסטה הייתה באחריותי, אני הייתי עוזרת הבמאי, אבל אינה עוד, ומאז בכל
פעם שאני שומעת את אלה פיצג'ראלד שרה את The man I love אני מצפה לתופים הגאוניים
האלה, הכאילו מנוגדים לרכות של השיר אבל דווקא מעמיקים אותה.
החיכיון לאיש האהוב (כתבו האחים איירה וג'ורג' גרשווין) עובר כמו
לפיד: אלה פיצג'ראלד הצעירה, בילי הולידיי, אטה ג'יימס (ויש עוד הרבה ביצועים
קאנוניים וגדולים) - כולן עוטפות בערגה ויופי.
וגם קייט בוש, שבהתחלה הופתעתי מנפלאוּת הביצוע שלה, אבל בעצם מה
מפתיע כאן? הרי היא קוסמת, קייט, היא יכולה הכול. וכמו שהתופים ההם (בזיכרון) לא
גזלו מהרכות, התיאטרליות של קייט לא מפחיתה מהעומק הרגשי שלה (וזה אולי מה שמפתיע
אותי בה כל פעם מחדש).
מבין הגירסאות העכשוויות מצאתי אחת שעושה משהו דומה למה שעשו התופים
ההם – מלבישה לשיר גלימה אחרת, ממקום אחר, שרק חושפת ומדגישה אותו. והזמרת הזאת, הינדי
זהרה, עם קול רגשי, מוזיקלי, מלטף, מרוקאית-צרפתייה, מתאימה לי כל כך
. היא כנראה תהיה האובססיה
החדשה שלי להתוודעות, האזנה וריקוד.
אבל הדרך מתחילה באֶלָה וגם שבה אליה, לאלה המבוגרת יותר שכשהיא שרה Maybe I shall meet him sunday… maybe not, יש בזה עומק אחר,
פיכחון, ובדקה 2:00 מתחיל משהו שדומה למה שאני זוכרת מהקסטה המסתורית שהתאדתה לי
(אבל אני לא חושבת שזה בדיוק זה), כאילו היא אומרת, אֶלָה, שבזמן שמחכים ועורגים
למשהו שיבוא, אולי ביום ראשון, אולי בשני, ואולי לא, בואו בינתיים נשחק-ננגן (play), נאלתר ונתענג על הדבר הנפלא והמרפא הזה
שנקרא מוזיקה.
(אני אוהבת את הדיאלוג עם הקונטרבסיסט בסוף כשהיא אומרת לו: ספר לי על
האיש הזה. כן, כזה הוא?)
And I'm a music lover, היא אומרת כאן. עוד שיר
מאותה הופעה נהדרת – לקינוח
.
שמור בטל
נכתב על ידי
לי עברון-ועקנין, 17/4/2014 14:24
, בקטגוריות מוזיקה
הוסף תגובה
הצג תגובות כאן
0 הפניות (TrackBack) לכאן
קישור ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-29/4/2014 16:35
ענק הרגע הזה / חיה שנהב
ענק הרגע הזה / חיה שנהב
אַהֲבָתֵנוּ מֻפְלָאָה לֹֹא הִרְחִיבָה אֶת הַשֶּׁמֶשׁ,
לֹא הִקְדִּימָה אֶת הַקַּיִץ,
רַק פָּנֶיךָ חִוְרִים גּוֹן שֶׁנְהָב פִּתְאֹם
וְיָפְיְךָ עָנֹג נִשְׁעָן עַל צַָוָּארְךָ.
סַחְלָב בּוֹדֵד נָדִיר בְּגֻמַּת סֶלַע,
נִדְהָם מִתְפַּשֵּׁט קִסְמוֹ בְּעֵינֵינוּ,
מְמַלֵּא כָּל עֵינֵינוּ, עֲנָק
הָרֶגַע הַזֶּה, נִפְעַר.
בַּפִּסְגָה מִשְׁתַּתְּקִים עֲנָנִים.
צִרְצָרִים קוֹלָם נֶעֱצָר.
אַהֲבָתֵנוּ. הֵיכַל הֶרֶף גְּבִישִׁי,
פּוֹעֵם גֹּבַהּ, צְלִיל,
חֹד צְרִיחַ קוֹפֵא, מֻפְלָא.
מתוך "זה עץ התות", עם עובד, 1979
והנה ריאיון עם חיה שנהב המקסימה והמאירה
שמור בטל
נכתב על ידי
לי עברון-ועקנין, 5/4/2014 20:22
, בקטגוריות בית ספר לכתיבה
הוסף תגובה
הצג תגובות כאן
0 הפניות (TrackBack) לכאן
קישור ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-29/4/2014 16:35