כבודי מרחף על פני המים ונכנס לשיעור כימייה בפעם השנייה ,אחרי שבפעם הראשונה היו בכיתה 30 אנשים בלבד.
נדרתי בפני בוגרי הקורס בהצטיינות לא לבזבז זמני בשינה על כסא לא נח בזמן שאני יכול ללכת הבייתה ולהשתמש בכרית האורתופדית הרפואית האיכותית מסין.
הפעם ,להפתעתי ,היו בכיתה 12 אנשים ,11 אם לא סופרים אותי.
מרצה זקן מדדה באיטיות לבמה ,פותח באיטיות את הלאפטופ ולוחץ במשך שנייה שלמה על המצגת.
מבט חטוף בטבלאות המספרים החרטומיות ,ומבט סקרן בפרופסור המכובד שיפצח לנו הקוד המרצד.
"פה יש לנו 5 L ,ולכל L ,כמו לL=1 לדוגמא יש S ולו יש 3 P ,לכל P יש XYZ ולכל אחד מהם יש 2 מצבי ספין קוונטי"
-ארר..סליחה ,לא הבנתי מה מייצג הL או הS ..?
"הL מייצג את הS שמתחתיו ,כמובן. כמו שכתוב על המצגת"
-סליחה ,כן אבל מה זה אומר האותיות האלו ?
"שלכל L יש S יחיד ולו 3 P ,ולL אחרים יש גם D וגם F"
-תודה.
הצלחתי להיות הפעם בכיתה 6 דקות ,מעניין כמה אנשים יהיו בהרצאה הבאה.
מעניין אם הוא ישים לב.
מעניין אם הוא התעורר הבוקר.
יש מרצים שפשוט שצריכים לפרוש לפנסייה לפני 10 שנים.
הם צדקו ,הכרית בבית הרבה יותר נוחה.