לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דרך עיניים ירוקות

חייך! מחר יהיה גרוע יותר...

Avatarכינוי: 

בן: 49

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

מהיר ומזהם


עוד פוסט על המחשב הקטן, הפעם בנופש בים המלח. אין כמו נופש חורפי במקום הנמוך ביותר בעולם. תוכנת הניווט הראתה גובה של 385 מ' מתחת לפני הים כשהגענו הנה... נחמד מאוד. כמה חבל שהמפלס של הים עצמו כבר מתחת ל419 מתחת לפני הים.


היוזמה החדשה של משרד האוצר להלחם בכוחן ההולך וגדל של חברות הליסינג עוררה הדים רבים. מצד אחד ישנם אינטרסים עסקיים חזקים מאוד, שדוחפים את שוק הליסינג לנקודה בה יוכל להכתיב את תנאי יבוא המכוניות לארץ. כבר היום חברות הליסינג רוכשות 60% מהרכבים החדשים, ויבואני הרכב נותנים להם תנאים שכל צי רכב אחר יכול רק לחלום עליהם. מהצד השני יש ערב רב של אינטרסים אנטי-כלכליים, כגון ערך השיויון ושמירה על הסביבה, שני דברים שמאוד קרובים לליבי.
כאן אולי הנקודה להזכיר שאני מתכנת למחייתי, עבד הייטק על פי רבים, ונהנה ממשכורת יפה, תנאים מפנקים, וגם רכב צמוד. במקרה שלי הרכב הוא רכב חברה ולא ליסינג, אבל זהו הבדל סמנטי בלבד. תמורת סכום חודשי קבוע יש לי רכב לרשותי, שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, ללא הגבלת קילומטרים, עם דלקן לא מוגבל וטיפולים ושטיפה שגם הם לא על חשבוני. זו הטבה ששיפרה את חיי לאין ערוך. לראשונה בחיי, אני לא תלוי בתחבורה ציבורית או בזמינותו של מישהו בעל רכב כדי להגיע ממקום למקום, מה שמאוד הרחיב את מגוון המקומות אליהם אני מגיע. לדוגמא, הנה הגעתי עם יקירתי לנופש בים המלח, מה שלא הייתי עושה באוטובוס.
אז מצד אחד אני יודע שהירוקים צודקים וצריך לשים סוף לחגיגה, ומצד שני אני מאוד נהנה מהרכב שקיבלתי, וקשה לי לדמיין את עצמי חוזר להשתמש בתחבורה ציבורית או קונה רכב פרטי. מה לעשות, התפנקתי. ואני יודע שזה לא צודק שההטבה הזו ניתנת לאחוז קטן של האוכלוסיה, אותו אחוז שלא ממש צריך אותו.
זה סוג של מעגל קסמים: אנשים לא יעברו לתחבורה הציבורית עד שהמדינה תשקיע בה ותביא אותה לרמה אירופאית, והמדינה לא תשקיע סכומי עתק בתחבורה הציבורית כל עוד היא צריכה לזרוק עוד ועוד מיליארדים על תשתיות לכמות רכבים הולכת וגדלה, ועוד כמה מיליארדים על טיפול בנזקי זיהום אוויר (הידעתם? בגוש דן בלבד מתים מדי שנה כ-600 בני אדם כתוצאה ישירה של זיהום אוויר). חוסר המודעות תורם אף הוא למחסור באלטרנטיבות, והמעגל מזין את עצמו.
אני עדיין לא החלטתי מה עמדתי בנושא. אני מאוד רוצה להגיע לרצון אמיתי לוותר על הרכב, גם אם זה אומר לקנות אחד אחר, אבל כרגע זה בגדר רצון שכלתני בלבד... הרכב מהיר ונוח, אבל גם מזהם ומעמיק את הפערים החברתיים. אני חלק מהשיטה שדופקת אחרים, ובסופו של דבר אני יודע שזה יחזור אלי כמו בומרנג.


מסר היום

  • למפעלי ים המלח: אני יודע שאתם מנהלים עסק מצליח, ואתם תפארת למדינת ישראל בתור יצואנים משגשגים. מצד שני, זה הכל בא על חשבון אחד המשאבים היקרים ביותר שיש למדינה, וכבר אי אפשר לטאטא את הפגיעה בים המלח אל מתחת לשטיח. הרסתם את חלקו הדרומי של הים, וחלקו הצפוני מתחיל להראות סימני מצוקה ברורים. עד מתי תרמסו את הטבע? די לייבוש!




נכתב על ידי , 15/1/2007 09:32   בקטגוריות דרך עיניים ירוקות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



3,154
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאופסימיסט אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האופסימיסט ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)