אם אני רצה אחרי המזגן כבר חצי שנה, שילמתי 1300 שח ואנחנו עדיין מתבוססים בחום ובלחות הרי שאחרי חב' פלאפון אנחנו רצים מעל שנתיים ועדיין לא רואים סוף לעניין.
ומעשה שהיה כך היה.
כשסוסון היה בצבא חילקה חב' פלאפון מכשירים חינם לחיילים כאשר העלות היחידה היתה על שיחות.
כשסוסון השתחרר הוא היה צריך לשלם כבר על אחזקת קו.
כיוון שהיה גם מכשיר סלקום ברשותו חשבנו שצריך לעשות משהו עם הפלאפון הזה. או לנתק את הקו או לשדרג.
לכבוד יום הולדתו ה-23 החלטתי לשדרג לו את המכשיר.
וכאן התחילו הצרות.
הסתובבנו אותו יום בגראנד קניון כאשר הוא הומה אדם לכבוד חג הפסח כאשר פנינו לסוכנת חב' פלאפון אשר ישבה בדלפק בקניון. שמה איילת כהן. בקשנו לשדרג את המכשיר. היא אמרה: אי אפשר לשדרג את המכשיר. ניתן לרכוש מכשיר חדש. היא הציגה לנו את המכשירים. המכשיר שבחרנו היה Telit 95 , עלות המכשיר כפי שהוצגה לנו היתה 54 שח. נראה לי שזו עיסקה טובה. כמוכן ביקשתי להעביר את הקו מהמכשיר הישן למכשיר החדש. הסוכנת שלחה אותנו להסתובב בקניון אמרה שתוך שעה הכל יסודר. היא הציעה לנו מס' אחר מאוד אטרקטיבי אך אנחנו רצינו להצמד למס' הישן. כשרצינו להחזיר את המכשיר הישן היא אמרה אין צורך.
כעבור שעה חזרנו, היא החתימה את סוסון, הוא לא ממש הסתכל על מה הוא חותם וכך הלכנו לנו הביתה. סוסון לא ממש היה מרוצה מהעיסקה.
כשהגיע חשבון הויזה חשכו עיני. המכשיר שאיילת כהן הציגה אותו כעולה 54 שח, הסתבר שהוא עולה 54 שח לחודש ל-3 שנים. סוסון אמר שהוא בשום אופן לא רוצה את המכשיר הזה.
התקשרתי לחברה, שאלתי למה הטעו אותנו, הנציג מעבר לקו צחק עלי: מה באמת חשבת שמכשיר עולה 54 שח? כן, זה מה שאמרו לי. אחרת לא הייתי רוכשת את המכשיר. אני לא רוצה אותו. מצטערים גבירתי אמר הבחור. אתם חתמתם על המכשיר ועברו יותר מ-14 יום לכן לא ניתן להחזיר אותו.
סוסון אמר שהוא בשום אופן לא רוצה את המכשיר. החלטתי להעביר את המכשיר על שמי כי חייזרון רצה אותו. אבל איך עושים את זה? הסוכנות הקטנה בגראנד קניון לא עושה דברים כאלה מי שעושה את זה זה חברת האשראי. פניתי לויזה מויזה שלחו אותי לבנק מהבנק שלחו אותי שוב לויזה מויזה שלחו אותי לחב' פלאפון, מהחב' פלאפון שלחו אותי שוב לויזה, ויזה שלחה אותי לבנק עד שפקיד הבנק הנחמד הפסיק להריץ אותי ושלח מכתב לויזה. אוקיי. סוף סוף הצלחתי להעביר את המכשיר על שמי.
אבל לא. את המכשיר אני משלמת אך הקו עדיין על שם סוסון והוא נושא בעלות השיחות והפעם של החייזרון.
שוב פניתי לחב' פלאפון להעביר את הקו על שמי אבל זה עד היום לא קרה.
כשהגיע החשבון מחב' פלאפון הבחנתי שסוסון משלם בעד 2 קוים.
מה זה צריך להיות?
שוב התקשרתי לחברה. מסתבר שהם העבירו את הקו מהמכשיר הישן לחדש, אבל סיפקו קו למכשיר הישן. אבל אנחנו בכלל לא רוצים את המכשיר הישן. אמרו לי: מצטערים, אין מה לעשות הבן שלך חתם. על מה הוא חתם? איילת כהן הציגה את הדף לחתימה על העברת הקו הישן למכשיר החדש. מאיפה צץ הקו הזה? לא יודע אומר הנציג את חתמת. הבן שלך חתם. הבן שלי חתם על משהו אחר. מאיפה צץ הקו הזה?
וכך מסתבר שסוסון המסכן משלם בעד 2 קוי פלאפון שהוא לא מעוניין באף אחד מהם ואין מה לעשות.
יום אחד איבד סוסון את כרטיס האשראי שלו, קיבל חדש עם מס' אחר. חב' פלאפון לא עודכנה ע"י ויזה וכך לא יכלה החברה לחייב את הויזה של סוסון. החלטנו לא לשלם עד שהעניינים יסתדרו לשביעות רצונינו. דהיינו המכשיר והקו של Telit יהיו על שמי ואילו הקו השני ינותק ולא יחוייב החל מיום חיבורו. מעתה חברת פלאפון התחילה לרוץ אחרינו. מידי פעם קבלנו דרישה לתשלום, מידי פעם ענינו שהכסף ישולם רק על השיחות בקו הישן שמחובר למכשיר החדש. בתגובה ניתקה חב' פלאפון את הקו הישן ופנתה לעו"ד. עכשיו קיבלנו שוב דרישות לתשלום כאשר הן עולות ונושאות כבר ריבית והצמדה. במהלך המלחמה התקשרה אלי הפקידה התלאביבית של העו"ד כאשר אני במקלט והיא במזגן והודיעה אם לא נשלם הם יפנו לערכאות. התחלתי לספר את כל הסיפור הזה היא אמרה שזה לא מעניין אותה כי היא רק עובדת משרד עו"ד, אז אמרתי לה שלא נשלם ואיחלתי לה שתיפול לה קטיושה על הראש כמו שנופלות עלי. שוב פניתי לחברה בבקשה לנתק את הקו והתשובה היתה שאנחנו כרגע במחלקה המשפטית.
השבוע הגיעה אלינו תביעה בבית משפט השלום בתלאביב. בתביעה כתוב שהקו החדש שייך ל Telit . אין שום זכר להעברת הקוים. אפילו אני מבולבלת מכל המצב הזה. התביעה הגיעה אלינו כהליך מקוצר, כלומר אנחנו צריכים להודיע שאנחנו רוצים להשפט ולא יצא פסק דין שלא בפנינו. את ההודעה אנחנו צריכים להצמיד לתצהיר ולכך יש צורך בעו"ד שיחתום עליו.
אתמול הלכתי לסוכנות פלאפון בנסיון לסדר את העניינים ללא משפט. כלומר אני אשלם את החלק שאני חושבת שצריך לשלם, כלומר על שיחות שבצענו ואולי כך זה יסתיים. אבל לא. הסוכנות אמנם הפכה במשך הזמן לחנות יותר מכובדת אך התוכן רקוב כבראשונה. הסוכנת הפנתה אותי למחלקה המשפטית, המחלקה המשפטית הפנתה אותי לעו"ד העו"ד הפנה אותי לסוכנת החברה סוכנת החברה הפנתה אותי למחלקה המשפטית המחלקה המשפטית הפנתה אותי לעו"ד העו"ד הפנה אותי לסוכנת וחוזר חלילה.
נראה לי שבסוף אני אתבע אותם על רמאות, הטעיה, חיוב ללא סיבה, והרבה הרבה עוגמת נפש. אבל כמובן שזו עדיין רק ההתחלה.