.
|
זכר
אלפא 100%
גבר
|
זכר
בטא נער
(תיכון)
|
זכר גמא ילדותי
(חטיבה)
|
זכר
דלתא ילד
(יסודי)
|
מאפיין
עיקרי
|
מוביל:
שולט
בחייו.
* בעל
מעמד משמעותי מלידה ו\או
באמצעות חינוך מתאים מקרוביו
|
עיכוב
משמעותי בהיתפתחותו השיכלית *
|
מובל:
מחנך
את עצמו בזמן אמת *בימקום*
לקבל
מראש חינוך מתאים ממישפחתו. לכל
היותר דמוי-אלפא
|
נראה
מבוגר לגילו
|
מאסף:
תנאי פתיחה
גרועים,
חינוך לא
טוב ונטיה גנטית להתנהגות אנטי-חברתית
|
בעל
רמה מדידה של פיגור,
לרוב מלידה.
נשאר באותו
מקום כל חייו
|
גילו
הכרונולוגי
|
מקיים
את כל המצופה ממנו:
היתנהגותו
האישית מאפיינת בימלואה את בני גילו
|
^לוקה
בחסר
|
לפחות תכונה
אחת;
והיא
המשמעותית המונעת ממנו היתבגרות מלאה.
|
נעדר
חלק משמעותי מהתכונות המאפיינות את בני
גילו.
חי
'מחוץ
לחברה'
במסגרת
אותה בנה בעצמו,
עבורו
באופן אישי.
רק
נראה מבוגר
|
חסר
מאסה קריטית מהתכונות המאפיינות את
גילו הכרונולוגי.
חי במסגרת
אותה קבעו לו אחרים.
אם בריא
גופנית:
בהכרח
בודד^
|
עצמאות
|
חי
-
מרגיש
גאווה רבה בעצם קיומו.
מוביל
את עצמו בעתידו שמדמיין בעצמו *
|
אחרים
מספקים לו את המסגרת החיצונית,
והוא מספר
אחד בה:
המנהל
הבכיר ביותר בעסק/חברה
-
לעולם לא
הבעלים
|
ממתג
את עצמו כמספר שתיים:
הינו הסגן
הראשון של הבכיר ביותר
|
כל
הזמן חייב שיגידו לו 'לעשות',
או שבוהה
בקיר לבן וחלק עד שמת משיעמום
|
ביטחון
עצמי
|
קיים
*
|
לא
קיים
|
רב
מאוד ומקרין לסביבתו:
יוזם
שיחות *
|
לא
מתבלט וגם לא נעלם:
הראשון
להגיב לעומק על מה שאלפא יזום
|
חונך
לעשות עצמו שקוף /
להתבייש
בקיומו
|
לוקה
בשפיותו
|
מוטו
|
"מי
שמכוון למטרה מקבל”
|
"אף
אחד לא מת בתול:
החיים
דופקים את כולם”
|
"החיים
בזבל ואז אתה מת” /
”חיים זה
מה שקורה לאחרים”
|
”החיים
קשים”
|
מסוגלות
חברתית
|
עצמאי
|
חי
לבד ובקבוצה. גילו
החברתי בין 7
ל12
שנים:
מבין איך
להתנהל בחבורה ואיך ליצעוד בעיקבות
המנהיג
|
לפני
גיל חמש: ילדותי
מאוד(!)
בשיכלו. מבודד.
נחמד
=
הומלס,
אוטיסט
=
עבריין. *לכל
היותר*
בעל מסוגלות
חברתית של גיל 7
שנים
|
ביותר.
גילו
החברתי לפחות ארבע-עשרה
שנים.
מסוגל
לארגן סביבו אנשים שרוצים לשתף עימו
פעולה:
למטרות
אישיות ועיסקיות (חברים
ויצירת מקומות עבודה)
|
רוב
הזמן.
בין
הגילאים החברתיים 12
ל-
14 שנים: *מתחיל*
לפקפק
בסמכותו של מלך המקובלים.
בוחר
את חבריו בעצמו (3-4
חברים קרובים
וזהו: שאר
הכיתה/שיכבה
לא מעניינת)
|
היזדמנויות (לידיעה,
לא לבחירה)
|
מקבל
תמיד ומייד
|
מחכה:
בסופו
של דבר בהכרח מקבל
|
כמו
כוכבים:
רואה
אבל לא מגיע ('כולם
כן ורק אני לא')
|
לא
רואה ולא מקבל
|
סביבת
מגורים
|
מטפחת
/
מדריכה.
מרגיש
שאוהבים אותו
|
ממליצה:
מחקה
אחרים ללא הדרכה אישית.
מרגיש
בודד
|
שונאים
אותו
|
מסרסת:
נענש
על הבעת עצמאות (רצון
משלו)
|
מפקירה:
אין
בו ערכי משפחה כלשהם
|
אבא
ביולוגי:
חינוך
לגבריות
(כל
מרובע בשורה זו שווה בדיוק שתי נקודות)
|
יודע
מי זה אבא שלו *
|
-
|
הדומיננטי
ביותר בילדותו וגם בהיתבגרותו *
|
יתום
בפועל *
|
במבחן
התוצאה הינו רוח רפאים -
100% חינוך
מהאימא הפכוהו ל"נחמד"
/ נשי
למרות-היותו-סטרייט
*
|
חי
בנפרד פיזית ממנו בקביעות;
ללא הבדל
גרוש /
כלא /
מת
*
|
מעולם
לא הכירו (מאפיין
בעיקר עבריינים)
*
|
היתמודדות
|
מגן
על עצמו
|
סופג
|
נישאר
ליפתור את הבעיה *
|
*לא
מיתמודד!!* "בריחה
פיזית מסכנה"
הוכחה
יעילה ביותר. מעדיף
להישאר לבד במקום לפגוש אנשים
|
כמעט
תמיד מנצח -
הרתעה:
נזהרים
מראש שלא להפכו למטרה. מקבל
כבוד
|
לרוב
מנצח -
מחזיר:
מפוצץ
במכות את מי שפוגע בו. מתייחסים
אליו יפה
|
תמיד
תיקו -
שק איגרוף:
חונך לעשות
עצמו מטרה. צוחקים
עליו
|
קו מחשבה
כללי
|
אופטימי
|
פסימי
|
מנסה
להבין את המצב בו נמצא
|
נכנע
-
קודם כל
מזדרז להתרגל לבעיה:
מנציח את
נקודת ההתחלה /
מכוון
בכוונה להישרדות,
ואף אוסר
על אחרים לרצות לא-הישרדות
/
כולם אשמים
לו חוץ ממנו
|
מצליח:
חושב
איך כן יכול
|
מתגבר
על קשיים
|
לדבר
זה בחינם /
אוהב
להתלונן /
נותן את
ההרגשה ש הולך לדבר בהכרזות על להתכוון
לעשות
|