1. הקם לעצמך אתר אינטרנט מיסחרי לפי כל הכללים. הראשון שבהם: מספק כוסות חלב למי שלא רוצים לקנות את כל הפרה / נקנקיות למי שלא רוצות לקנות את כל החזיר.
2. השג לעצמך מוניטין של יחיד בתחומו: במשך ש-נ-י-ם תן את ההרגשה שאתרך הוא כל האינטרנט, ולכן לכל הגולשים בכל האינטרנט אין ברירה אלא ליבחור מיתוך בחירה להמשיך לתת רק לך כמה שיותר כוח.
3. עכשיו ממש את הסיבה היחידה לקיומך: חסום אנשים סתם ככה בשביל הכיף! לכל הפחות תירמוז להם את הדרך החוצה רק כי אתה יכול! תן לגולשים להבין לגמרי לבדם שאין שום טעם להיתלונן או לדרוש ש"ל כלשהו; כי רק הבעלים קיים: אתה אישית מרוויח עכשיו עוד כסף מאתרך, וכל השאר זה סעיף מעצבן בטופס.
4. מכיוון שמחאתם היחידה שתיתכן היא selfsuck: הם אלה שתמיד ישברו ראשונים, ואתה לעולם לא תרגיש את נוכחותם/שעזבו; כי תמיד יש מי שיחליף אותם.
5. הכי מרושע: ספק את השירות *בחינם*! מאוחר מידיי הגולשים יגלו ש'הם המוצר שנימכר'.
הבהרה: האתר צריך "גולשים", ברבים, באופן כללי. לא גולש מסויים מאוד שחושב על עצמו שהוא אישית נכס; רק כי יצר באתרך תוכן שחשוב לו באופן אישי.
هذي תפוזונה وפייסבוק: התירוץ לראשון 'מערכת הפורומים הנוחה ביותר', והתירוץ לשני 'הייתי עוזב אבל כולם פה'.
אז קבלו חדשות:
1. תפוזונה אינו האתר היחיד בכל האינטרנט.
2. פייסבוק פופולארי אך ורק בזכות יח"צנות קבועה באתרים אחרים, קצת עיתונות מודפסת ומעט טמבלוויזיה.
3. ליוצרי התוכן האיכותי והמקורי 'אין כוח' לתחזק אתר פרטי משלהם ולהשתמש במוכר בו התחילו כפירסומת בילבד, אז הם מיסתפקים בבינוניות החינמית: "מינימום הכרחי המתאים לרוב המישתמשים ברוב המיקרים".
העמדת השמוקים במקומם הטיבעי:
1. פותחים חשבון חינמי באתר שללא יח"צנות היה ניסגר מזמן.
2. מפרסמים בו תוכן מקורי משלכם, ובקביעות.
3. הופכים לפעילים בו עד כדי איסוף קהל יעד גדול וקבוע.
4. ברגע שהאתר הופך קטן עליכם: אתם רוצים עוד אפשרויות אבל לא תקבלו אותן גם תמורת תשלום, וגם שירות הלקוחות מזלזל בכם משמעותית ובקביעות (כי הבעלים מנהל קודם את האתר שלו);
זה הזמן לקחת את הכישרון שלכם וגם את סביבתכם התומכת ולעבור איתם אל אתר פרטי משלכם: הוקם ביוזמתכם באמצעות חברה מקצועית לבניית אתרים (גגלו "בניית אתרים").
5. זיכרו: אתר חינמי הוא מקום *שרק מתחילים* בו. כל מי שיודע מה הוא שווה עובר אל אתר משלו, לרבות כשחובה לשלם עליו.
6. טיפ היסטרי: כפי שפירסומת רגילה מפנה אל עסק ובתוך העסק אין פירסומות; כך בדיוק מושלם מהרגע שהלקוח ניכנס לאתרכם לא מפנים אותו חזרה לאתר החינמי בו התחלתם! - 'האתר החינמי' משמש רק כהפניה חד-סיטרית אל אתרכם; ע"י פירסום טיזרים / קדימונים / דוגמאות.
6א. כל אתר חיצוני שאתם מפנים אליו גולשים לוקח מכם כוח ומעמד.
7. לאתרכם העצמאי מובטח ביקוש רב כי אתם תותחי-על באתר החינמי. תישאלו את עומרי חיון.
#
לאחרונה גיליתי שהאתרים המוכרים ביותר פיתחו סימביוזה מוזרה: הם לא סובלים אחד את השני, אבל משלימים עם העובדה שכשכל אחד מהם נוכח אצל האחר; אז כולם ביחד מקבלים יותר גולשים. למשל: פרופיל אמיתי של יוטיוב בפייסבוק.
#
הצעה לקונספירציית איכסון אתרים: אתם חושבים שזה מקרה שבאר"הב משלמים מעט (מאוד) על תמורה גדולה ונדיבה, ובישראל משלמים 20% יותר על תמורה שקטנה ב50%?
עידכון 25/7/2014 , 06:10
שמוקים קטנים: זהים לגדול, בהבדל העיקרי שנידמה להם שבעל האתר>עובד>אצלם (הבוס מקבל הוראות מהשכיר שתחתיו, רק כי היה הראשון להתבכיין לו).
שמוקית מטומטמת: יש לה 5000 חברים, שני דפי מעריצים, אתר פרטי(!!) וממשיכה להיות פעילה כרגיל באתר החינמי...