לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

RABBI PINTO-הרב פינטו


שלום לכולם , ברוכים הבאים לאתר שכולו קדושה וטהרה ודברי חוכמה וסירטונים של כבוד האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

כינוי: 

מין: זכר

תמונה




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כל פעולה שהאדם עושה זה תיקון - הרב פינטו שליט"א


כל פעולה שהאדם עושה זה תיקון - דברים מתוך ספריו של מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א:




וידועים דברי הרב הקדוש משינוא זצוק"ל, על דברי החובת הלבבות: על אדם אשר הלך בדרך לארץ רחוקה לחפש פרנסה, ופגש אדם כופר, שאל הכופר את האדם הירא שמים, במי אתה מאמין? אמר לו היהודי הירא שמים: בהקב"ה בורא העולם אשר זן ומפרנס והוא האדון של העולם, אמר לו הכופר: אתה סותר את עצמך, אם אתה מאמין בהקב"ה שהוא ברא העולם והוא האדון של הכל מדוע אתה נוסע לארץ רחוקה לפרנסה, שהוא יתן לך פרנסה בעירך, שמע את הדברים הירא שמים ולא היה לו מה לענות, וחזר לעירו ולא המשיך את הדרך.

אמר הרב משינוא על דברי החובת הלבבות: שאם אותו יהודי ירא שמים היה לומד את דברי האר"י הקדוש בספר "פרי עץ חיים", ששם אומר: שנסיעה רחוקה היא לתקן דברים במקומות רחוקים, לא היה חוזר לביתו והיה ממשיך בדרך.

ולכן נחזק בליבנו שלא מגיעים לשום מקום בלי סיבה, ולכל מקום או מציאות אשר הגענו בחיים יש סיבה, וחייבים להשלים את הסיבה אשר לשמה הגענו למקום המסויים!

ונעורר את עצמנו ונזכה את האחרים להשלים את תיקון נפשם, ונפ

שות עשוקות, ונזכה לגאולה שלמה בקרוב.
נכתב על ידי , 3/7/2013 14:40   בקטגוריות דברי תורה, דת, הרב פינטו, יהדות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חשיבות ניקיון וטהרת הממון - הרב פינטו שליט"א


חשיבות ניקיון וטהרת הממון - דבר תורה מפי מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א



בס"ד

החיים מלאים בניסיונות ובמכשולים והאדם מחוייב להזהר ולהשמר לא ליפול בעצת היצר. אחד הדברים אשר היצר מצליח לחדור ולהכנס בהם ולגרום הרס גדול בחיי האדם ובנפשות בני ביתו הוא כאשר האדם מכניס לביתו ממון אשר לא השיג אותו ביושר, דבר זה גורם להרס ולחורבן חיי האדם, חיי משפחתו וקלקול הדורות הבאים אחריו.

לכן יזהר ויקפיד האדם שכל רכושו וכל ממונו יהיו ממקום טהור, נקי וקדוש ומזיעת אפו ולא ממון אשר אינו מגיע לו.

וידוע מה שמובא בפרשת השבוע, בני גד ובני ראובן ומנשה באים למשה רבנו ואומרים לו: גדרות צאן נבנה למקננו פה וערים לטפנו. וקשה, הילדים יותר חשובים מהצאן והבקר, מדוע מזכירים את הגדרות לצאן ולבקר לפני הבתים לילדים?.

אלא ידעו בני גד, מנשה וראובן שהם נשארים לגור בחוץ לארץ והנסיונות קשים ולכן היסוד הראשון לשמור את המשפחה בצורה קדושה ושלא יתדרדרו הילדים למקומות לא טובים, דבר זה מתחיל ומסתיים בפרנסה שמביאים ההורים לילדים, אם הכסף כסף נקי וטהור ובזיעת אפם של ההורים הרוויחו את כספם, כח הפועל בנפעל ישפיע על הילדים ללכת בדרך טובה, אך אם הממון בא מגזל ומשקר ומקום שלא מגיע לאדם, כסף זה מזיק לנפשות בני הבית ונפשות הילדים. לכן בני גד ראובן ומנשה הקפידו כ"כ על הגדרות של הצאן, בכדי שהצאן לא ירעו בשדות זרים ואם הצאן לא ירעו בשדות זרים הילדים והמשפחות ודאי ילכו בדרך ה'.

מובא בספרי החסידות שהרבה צדיקים אשר היו קדושי עליון ילדיהם יצאו לתרבות רעה ולא הלכו בדרך ה' והסיבה לכך משום שהממון אשר האכילו את ילדיהם לא היה ממקום קדוש.

לכן נקפיד כולנו על עצמנו שלא לעשות מלאכת חברנו רמיה כי כל העושה מלאכת חברו רמיה נאמר: "ארור עושה מלאכת חברו רמיה".
וכל דבר נעשה בשלמות ובדקדוק ונזכה לאור חדש על ציון תאיר.
ונזכה כולנו לגאולה שלמה.
נכתב על ידי , 3/7/2013 14:39   בקטגוריות הרב פינטו, דת, דברי תורה, יהדות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ואהבת לרעך כמוך - הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א


בס"ד מזמור שיר ליום השבת. חושבים אנו בנפשנו ערב שבת קודש ומספר שעות אחרי השיעור הקדוש אשר היה בהיכל הישיבה הקדושה באשדוד, מה הלימוד שנלמד מהמיוחדות והאוירה הקדושה אשר הייתה היום בהיכל הישיבה. וחושבים אנו בנפשנו: ידוע המעשה בתלמיד שפנה לרבו ואמר לו: רבי הקדוש מספרים אנשים ואומרים שהרב נותן עצות וסגולות מיוחדות אשר מביאים לדברים גדולים ומיוחדים תתן לי רבי הקדוש סגולה להגיע להיות ירא אלוקים. ענה הרב ואמר לתלמידו: אני אינני מכיר סגולה או כל דבר אחר אשר מביא את האדם להיות ירא אלוקים אבל אם אתה רוצה סגולה אני יכול לתת לך סגולה להיות אוהב אלוקים. שמח התלמיד ואמר: אם אין סגולה ליראת אלוקים אני שמח מהסגולה של אהבת אלוקים. שאל וביקש התלמיד מהר לדעת מה הסגולה של אהבת אלוקים ענה הרב ואמר לו: כאשר תאהב את רעיך זה ההתחלה להגיע לאהבת אלוקים. כאשר האדם אוהב את חברו, את יציר כפיו של הקדוש ברוך הוא זה תחילת הדרך להגיע לאהבת ה' אמיתית. הנה בדור הזה אנו נמצאים בזמן שהקשר בין אדם לחברו נהיה קשר שטחי ביותר וכל אדם חי בעולמו והעולם רוצה להיות אוהב ה' ולדלג את האוהב חברו. וזה נמשל לאדם שרוצה להכנס לבית שיש לו שני דלתות ויש לו מפתח של דלת אחת ואת המפתח השני אין לו, דרך "ואהבת לרעיך כמוך" מגיעים לאהבת ה' אמיתית. וזה הניסיון הגדול של הדור הזה, גם בקרב אנשים אשר מבינים מה זה אהבת ה' מדלגים על הדלת של ואהבת לרעך כמוך וכך לעולם לא יגיעו לשלמות האמיתית של אהבת ה'. וזה היה עומק הטעות של תלמידי רבי עקיבא אשר היו גדולים בתורה אך לא נהגו כבוד זה בזה, דילגו על הדלת של בן אדם לחברו לכן הגיעו להשגות גדולות אך בלי הבסיס של דרך ארץ קדמה לתורה ולכן לא יכלו לחיות ומתו משום מעלתם הגדולה והחיסרון בהבנת הדרישה מאיתנו לאהבת ה' על ידי הדרך של אהבת רעך. והיום כאשר עמדנו בשיעור המרומם והמקודש וראינו כח של כאיש אחד בלב אחד הרגשנו שעל ידי אהבת רעך מגיעים לדרגה של אהבת ה' אמיתית ואפשר להגיע להשגות גדולות בעבודת ה'. וזה היה עומק מה שקרה לשני בני אהרון נדב ואביהו שמתו, המדרש אומר אחד מן הדברים שעשו, היו רואים את משה ואהרון והיו אומרים מתי ימותו משה ואהרון ואנו ננהיג את בני ישראל בצורה יותר טובה ועל זה נענשו שמתו. והשורש של החטא הזה הוא שהיה פגם ואהבת לרעך כמוך, איך בן יכול לחשוב כך על אביו ועל דודו, אפילו שמחשבתם הייתה לשם שמים בכל אופן היה בזה פגם ולכן מתו במיתה משונה. ולכן בערב שבת שזה זמן של חשבון נפש נראה איך בכל הכח נמצא לאהוב את חברינו ודרכו להגיע לאהבת ה' אמיתית. ואפילו לאהוב את האדם שעושה לך רע ומזיק לך, ומובא בספרים הקדושים: "ואהבת לרעך כמוך", תאהב גם "לרע"ך, לאדם שעושה לך רע גם אותו תאהב כמוך וכך יכול האדם להגיע לאהבת ה' אמיתית . נכנס לשבת קודש הזאת בשמחה ובאהבה, בבן אדם לחבירו ונזכה כולנו לשבת של שמחה, קדושה ונחת. ונזכה לגאולה שלמה בקרוב ממש.
נכתב על ידי , 19/4/2013 07:10   בקטגוריות יהדות, הרב פינטו, דת, דברי תורה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




 




בס"ד רבי יוחנן בן זכאי שואל את תלמידיו: "צאו וראו איזו היא דרך טובה שידבק בה האדם" ותלמידיו עונים לו,
אחד אומר "עין טובה", שני אומר "חבר טוב", שלישי אומר "שכן טוב",
רביעי אומר "הרואה את הנולד" ולבסוף החמישי אומר "לב טוב", אמר להם רבי יוחנן בן זכאי: "רואה אני את דברי רבי אלעזר בן ערך מדבריכם שבכלל דבריו דבריכם".
והוא סובר שהדרך והמידה הטובה לאדם היא "לב טוב". והנה כשנתבונן בעומק דברי רבי אלעזר בן ערך- לב טוב
נמצא שהלב הוא הפתח לכל חיי האדם, כאשר האדם בעל לב טוב וחייו הם על הצד הטוב של לב טהור האדם כלי קיבלו לקבל את הטוב ביותר והלב הוא המשכן להוביל את האדם לדברים הקדושים והטובים ביותר. ודוד המלך אומר בתהילים נ"א: "לב טהור ברא לי אלוקים", אם הלב טהור אז "ורוח נכון חדש בקירבי", יכול האדם לקבל רוח נכון להכנס ולהתחדש בקירבו. והנה "לב טוב" בגימטריא יוצא מ"ט כנגד 49 שערים, כנגד 49 ימים של ספירת העומר, העבודה של ספירת העומר להביא את האדם ללב טוב ואז יכול לקבל את התורה הקדושה ביום החמישים בשבועות. ולכן יטהר את ליבו וידע האדם שהלב הוא כמו מכונית אשר כמה שיותר מעמיס בתוכה נהיית כבדה וקשה ליסוע בה לכן יקל על ליבו ולא יזכור וישמור וינטור בליבו לשום אדם משום שמה שמשאיר בליבו מכביד עליו ומזיק לו נזק גדול ביותר. וידע האדם שהלב הוא כמו מחסן והאדם אוסף את כל הצער שלו והכעסים אל תוך הלב והמחסן הזה אוזר ריח רע מאוד, הוא כמו בית סגור ועם הזמן הופך לחדר אשפה ואיך יוכל לעלות ולהתעלות, כל דבר חדש עובר דרך החדר עם הריח הרע וריח רע נדבק בו. תטהר את ליבך גם אם הצדק איתך ואז הטוב שיכנס יהיה נקי ובהיר ובריר ולא פגום. וזה העבודה של הימים האלו להגיע "ללב טוב" שכל המידות הטובות של תלמידי רבי יוחנן בן זכאי כלולים בו. הקב"ה ישמח אותנו ונזכה ללב טוב. "וטהר ליבנו לעבדך באמת". ונזכה לגאולה שלמה בקרוב.

 

 

נכתב על ידי , 9/4/2013 14:02   בקטגוריות יהדות, דת, דברי תורה, הרב פינטו  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הרב יאשיהו יוסף פינטו - שבע יקום צדיק


בס"ד
"שבע יפול צדיק וקם".
ימי הספירה הם ימים מורכבים ביותר והם ימים של ירידה בכל המובנים.
אך צריך האדם לדעת יסוד גדול ההבדל בין צדיק לרשע, רשע ירידה ונפילה הוא האסון והחורבן שלו ואין לו ממנה תקומה כאשר רשע נופל כהמן וככל הרשעים אשר היו בהיסטוריה לא קמו יותר, כפי שאמרה זרש להמן: אם מזרע היהודים מרדכי אשר החילות ליפול לפניו וכו'. אך צדיק הנפילה היא חלק מהעליה, שבע יפול צדיק וקם, משום שכאשר רואה הצדיק נפילה או זמן קשה מבין הוא שזה סימן מהקב"ה לשנות את דרכיו ולישר את אורחותיו או שאלו יסורים של אהבה ומיד את הנפילה והזמן הקשה מתרגם הצדיק לעליה גדולה ולפתח של התחלה חדשה. וזה יסוד: הנפילה של הצדיק היא התחלה של העליה והפסגה, של הרשע היא התחלה של נפילתו.
וכך ימים אלו הם ימים של ירידה אך הם ההתחלה של העליה הגדולה, הם ימים של ירידה אשר הם בגדר שבע יפול צדיק וקם והקימה היא מתן תורה.
וכך ילמד האדם מוסר לנפשו לכל ההתמודדויות של החיים, הימים והשעות הקשים הם הפתח של השינוי וההתחלות הגדולות, השיעבוד במצרים הפתח של מתן תורה והיותנו עם הנבחר, גזרת המן לאבד את עם ישראל היא הפתח של בית שני וכל הנסיונות והרדיפות הקשות של דוד המלך היו ההתחלה של מלכות בית דוד.
וזה נקרא הכסא דחיותא כשזורעים באדמה גרעין מרקיב הוא עד נקודה האחרונה בו ומשם מתחיל הצמיחה של עץ גדול.
אף אנו בימי הספירה נדע שזמן זה הוא התחלה של בניה גדולה.
ועם האמונה והתקוה החזקה הקב"ה יצמיח ישועה לכלל ולפרט ונזכה לאור גדול בקרוב ממש.
נכתב על ידי , 8/4/2013 17:39   בקטגוריות יהדות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חכמת חיים- האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א


"אלה הדברים אשר דבר משה אל כל ישראל בעבר הירדן".

 

משה רבנו, רבנן של כל ישראל, עומד בשערי ארץ ישראל, לפני הכניסה לארץ הקודש וחוזר ומסכם את כל התורה כולה ברמזים ובפרוש את כל אשר עברו בני ישראל ואת כל דקדוקי ורמזי התורה. וספר זה ספר דברים נקרא משנה תורה, סיכום התורה הקדושה. וקשה מדוע משה רבנו, באחרית ימיו, צריך שוב לעמוד ולסכם את התורה הקדושה, התורה תורת חיים, תורת אמת, עומד כנגדם ומדוע ולמה לסכם שוב את התורה הקדושה ?.

 

ואפשר לבאר ולאמר יסוד גדול: הנה כבוד תלמידי חכמים וגדולי וצדיקי עם ישראל גדול ביותר הוא ולכל מילה ומילה וכל לימוד או דבר תורה היוצא מפי הרב עמוק וטמון בו עולמות גדולים. וידע האדם שלא רק מה ששומע האדם מרבו זה התורה אשר למד והבין אלא כשלומד האדם מצדיק תורה התורה הזאת היא כמו זרע הנזרע באדמה וממנו יצמח הרבה, מהתורה והסודות תורה אשר היו טמונים באותה שעה בדעתו ובנפשו של הרב. ולכן הקפידו בעם ישראל שהרבי שמלמד את הילדים הקטנים את אותיות הא'-ב' יהיה צדיק וחסיד וטהור בדעת ישרה וטהורה,

משום שכוח האותיות הם הזרע הנזרע במוחו של הילד ומה שהיה בדעת הרב המלמדו את האותיות נזרעים בנפש הילד הקטן. והנה משה רבנו, רבנן של כל עם ישראל, עומד בסוף ימיו ויודע שקם דור חדש אשר נולדו אחרי מתן תורה והם לא עמדו בהר סיני ולא ראו את כל האותות והניסים והנפלאות ומבקש משה להחדיר בנפשם עמוק עמוק את התורה הקדושה ורק על ידי שהוא בעצמו יזרע ויחזור וישנה וישלש את התורה הקדושה התורה תזרע בהם ואף בכל הדורות לאחר מכן אשר בכל שנה ברוב עם הדרת מלך ישבו ויקראו בתורה את משנה תורה,

סיכום תורתנו הקדושה על ידי רבנן של כל ישראל. והנה מצאנו בגמרא במסכת חגיגה מה כוחה של תורה הנלמדת על ידי רב קדוש וצדיק יכולה להשפיע ועד להיכן נכנסת לעומק הנפש של האדם. הגמרא מספרת שלרבנו הקדוש רבי יהודה הנשיא היו שני שכנים אילמים, לפי מ"ד אחד בני ביתו של רבי יוחנן בן גודגודה או לפי מ"ד שני בני אחותו של רבי יוחנן ולפי ספר הגלגולים היו הם נשמות אלדד ומדד.

 

ושני אילמים אלו היו מקפידים ללכת לכל שיעור של רבנו הקדוש ובכל מקום אשר רבי מוסר שיעור הגיעו הם ראשונים וישבו מראשית השיעור ועד סופו. אחרי שנים רבות רבי הקדוש הצטער משני השכנים האילמים האלו, התפלל עליהם והתפקחו והנה פלא גדול שני האילמים האלו ידעו לחזור על כל תורתו של רבי הקדוש וכל מה שאמר במשך שנים בשיעורים שלו, חזרו על הכל. וקשה, איך נעשה נס גדול כזה שידעו לחזור על הכל מה קרה להם ומהיכן הכוח הזה?. אלא פה נלמד יסוד גדול, כשלומדים תורה מצדיק נקשרים לא רק לשמיעת התורה של הצדיק אלא נקשרים לנשמתו של הצדיק ומשם הנפש מבינה ויודעת. ולכן משה רבנו חזר שוב על כל התורה, שיכנס עמוק בנשמות עם ישראל ויהיו חקוקים לזכרון עולם ומשה שפיר כאמר.

 

וביותר בימים אלו, ימי חורבן בית המקדש, נשתדל לדבוק בתורתינו הקדושה ובצדיקי אמת ובתורתם. ונזכה לגאולה שלמה בקרוב ממש.

נכתב על ידי , 24/7/2012 22:49   בקטגוריות יהדות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דרכו של בוראנו - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א


"אלה הדברים אשר דיבר משה אל כל ישראל במדבר בערבה מול סוף בין וגו'".

aהנה לפני פטירת משה רבנו מן העולם, עומד משה רבנו ומוכיח את עם ישראל על כל אשר עבר במשך ארבעים שנה במדבר, אך אם נתבונן נמצא שהתוכחה הייתה ברמזים גדולים ואין כלום מפורש מכל המאורעות הקשים והמסעירים אשר עברו במדבר, הכל ברמזים, חטא העגל ברמז,


חטא קורח ועדתו ברמז. וקשה מדוע משה לא מוכיח אותם מפורשות כך שיהיה חקוק לעולם את אשר היה בחטא העגל, בחטא קורח, חטא המתאוננים וכו'? אלא פה לימד אותנו משה רבנו מוסר ודרך חיים איך לנהוג בחיינו. יש דברים, אפילו שהם החשובים וקיומיים ביותר, החכמה והגדולה היא לאומרם ברמז והרבה דברים בחיים הנאמרים ברמז התועלת אשר יוצא ממנם יותר גדולה מדברים הנאמרים בפרוש ואפילו בקול צעקה גדולה, יש דברים שהרמז מועיל יותר מדיבור וצעקה ומים שקטים חודרים עמוק וטיפה ועוד טיפה בסוף עושים חור גדול בסלע ובאבן הגדולה והחזקה ביותר. וכך מצאנו כאשר הקב"ה עומד למנות את ירמיהו הנביא להיות נביא על עם ישראל, טרם ימי החורבן של בית המקדש,

הקב"ה מתחיל את כל דרך הנבואה של ירמיהו על ידי ראיית מקל שקדים וסיר נפוח פונה צפונה ושאלו חז"ל: מדוע מקל שקד רואה ירמיהו הנביא?. ותרצו ואמרו, מרגע חניטת הפרי עד גמר הפרי זה עשרים ואחד ימים שאלו עשרים ואחד ימים מי"ז בתמוז עד ט' באב, ימי בין המצרים ובזה רומז הקב"ה לירמיהו הנביא על הימים הקשים של החורבן. והסיר הנפוח הנוטה לצד צפון מסמן שמצפון תפתח הרעה.


וזוהי דרכו של בוראנו לא לצער את ברואיו ברגע אחד אלא להתחיל הדברים ברמזים ובדרך עקיפה וכך אולי ילמד האדם לבד את טעויותיו וישוב לדרך הטובה בלי תוכחה מפורשת ובלי יסורים שיבואו עליו. ומי שברמז מבין ושב מעלתו גדולה ממי שצריך להגיע ליסורים ונסיונות מהקב"ה. וכך מצאנו אצל המלך יאשיהו, לפני ימי החורבן לקח יאשיהו המלך את ארון ברית ה' יחד עם המקל של אהרון, שבזמן קרח ועדתו פרח בו השקדים, וגנז אותם יאשיהו. וקשה, מדוע לקח יאשיהו דווקא את הארון ואת מקל השקדים ולא דברים אחרים מבית המקדש?.

אלא המלך יאשיהו רצה לרמוז לעם ישראל, ארון ברית ה' איתנו ואנו לא לומדים איך לנהוג בדרך התורה ולקיים את המצוות ואת ההלכות, לכן גונז את ארון ברית ה'. וכן את מקל אהרון של השקדים, אף בזה רמז, מתי פרח מקל השקדים של אהרון, בזמן מחלוקת קורח ועדתו והנה לא לומדים מן המחלוקת הזאת, אם כן המטה הזה שהיה סימן של אהבת חינם וכבוד לגדולים מן האדם אינו עוזר ומשפיע, לכן גנזו לרמוז על ידי זה, לעורר את עם ישראל. ועוד נבאר ונאמר: היכן גנז יאשיהו את הארון והמטה של אהרון, הגמרא במסכת יומא אומרת שגנזו בדיר (מחסן) העצים שהיה בבית המקדש. והגמרא מספרת שם מעשה בכהן אחד שהיה מתקן את העצים עם הקרדום בכדי לבדוק שיהיו ראויים העצים לעלות על המזבח, נשמט קרדומו על המרצפת הבולטת ואז הבינו ששם טמון ארון ברית ה'.

 

וקשה, מדוע טמן והחביא יאשיהו המלך את ארון הברית ומקלו של אהרון דווקא בדיר העצים?. אלא אפשר לבאר ולאמר, הגמרא במסכת סנהדרין מספרת שבזמן החורבן שלח נבוכדנצר לשר צבאו נבוזרדאן, משא של 300 פרדות כולם טעונות בפטישים מברזל שאפשר בפטישים אלו לשבור כל ברזל אחר. וכשבאו לירושלים היכו בכל הפטישים על שער החומה ולא הצליחו להבקיע אותה וכל הפטישים היו מתפוצצים, יצאה בת קול מן השמים ואמרה: לא תוכלו לעשות כלום עד שיגיע זמן הבית להחרב. וכך המשיכו עד אשר נשאר פטיש האחרון ועם הפטיש האחרון לא נהגו כמו בכל הפטישים אלא עם האחורה של הפטיש, עם העץ, היכו את השער ופתאום השער הגדול מברזל, ששום ברזל לא יכל לשוברו נשבר ונפל לארץ. וקשה, מדוע רק על ידי הפטיש מאחורה, מהעץ נשבר השער ונפל, מדוע לא בדרך טבע ובדרך רגילה?. אלא אפשר לבאר ולאמר יסוד גדול, אמרו חז"ל: כשברא הקב"ה את הברזל התחילו כל אילנות השדה לפחד והיו מרתתין, אמר להם הברזל: מדוע אתם כל כך פוחדים תדעו שאני לבד לא יכול להזיק לכם (על ידי שיהיה גרזן או כל כלי חותך עצים) רק אם אתם נכנסים בתוכי כך ניהיה גרזן ואפשר להזיק לכם. וזה יסוד גדול, אם אנחנו לא עוזרים לשונאינו, השונאים לא יכולים להזיק לנו.

 

אם העץ לא עושה שותפות עם הברזל אי אפשר לחתוך את היער. וזה אשר רמז יאשיהו המלך בהטמנת הארון הברית בדיר העצים, לרמוז: אם אנו לא נהיה כעצים להיכנס בתוך הברזל כל כח בעולם לא יוכל להזיק לעם ישראל. נשתדל בכל עת וזמן להסתכל ולהבין את הרמזים אשר הקב"ה רומז לנו מן השמים ונדע שלכח של תוכחה ברמז יש לפעמים בעיתים מסוימות כח יותר מקול קורא וצועק בקול רעש גדול. הקב"ה נותר לנו בתקופה האחרונה רמזים גדולים מאוד בכל המובנים והחי יתן אל ליבו להבין להשכיל ולדעת את אשר צריכים לדעת ולנהוג בדרך הראויה והנכונה לדאוג לעת ולזמן הזה. ה' ימתק את הדינים ורחמים יהיה מנת חלקנו.

נכתב על ידי , 23/7/2012 11:39   בקטגוריות יהדות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לחזק את הנפש - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א


נראה לחזק את נפשנו בדור הזה אשר רואים בחוש את התממשות דברי רבנו הנועם אלימלך. ונזכה לישועה וגאולה בקרוב.לקטע המלא...
נכתב על ידי , 3/7/2012 16:41   בקטגוריות יהדות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: דת , דברי תורה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לshuvaisrael אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על shuvaisrael ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)