|
קטעים בקטגוריה: .
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
כל פעולה שהאדם עושה זה תיקון - הרב פינטו שליט"א כל פעולה שהאדם עושה זה תיקון - דברים מתוך ספריו של מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א:

וידועים דברי הרב הקדוש משינוא זצוק"ל, על דברי החובת הלבבות: על אדם אשר הלך בדרך לארץ רחוקה לחפש פרנסה, ופגש אדם כופר, שאל הכופר את האדם הירא שמים, במי אתה מאמין? אמר לו היהודי הירא שמים: בהקב"ה בורא העולם אשר זן ומפרנס והוא האדון של העולם, אמר לו הכופר: אתה סותר את עצמך, אם אתה מאמין בהקב"ה שהוא ברא העולם והוא האדון של הכל מדוע אתה נוסע לארץ רחוקה לפרנסה, שהוא יתן לך פרנסה בעירך, שמע את הדברים הירא שמים ולא היה לו מה לענות, וחזר לעירו ולא המשיך את הדרך.
אמר הרב משינוא על דברי החובת הלבבות: שאם אותו יהודי ירא שמים היה לומד את דברי האר"י הקדוש בספר "פרי עץ חיים", ששם אומר: שנסיעה רחוקה היא לתקן דברים במקומות רחוקים, לא היה חוזר לביתו והיה ממשיך בדרך.
ולכן נחזק בליבנו שלא מגיעים לשום מקום בלי סיבה, ולכל מקום או מציאות אשר הגענו בחיים יש סיבה, וחייבים להשלים את הסיבה אשר לשמה הגענו למקום המסויים!
ונעורר את עצמנו ונזכה את האחרים להשלים את תיקון נפשם, ונפ
שות עשוקות, ונזכה לגאולה שלמה בקרוב.
| |
חשיבות ניקיון וטהרת הממון - הרב פינטו שליט"א חשיבות ניקיון וטהרת הממון - דבר תורה מפי מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

בס"ד
החיים מלאים בניסיונות ובמכשולים והאדם מחוייב להזהר ולהשמר לא ליפול בעצת היצר. אחד הדברים אשר היצר מצליח לחדור ולהכנס בהם ולגרום הרס גדול בחיי האדם ובנפשות בני ביתו הוא כאשר האדם מכניס לביתו ממון אשר לא השיג אותו ביושר, דבר זה גורם להרס ולחורבן חיי האדם, חיי משפחתו וקלקול הדורות הבאים אחריו.
לכן יזהר ויקפיד האדם שכל רכושו וכל ממונו יהיו ממקום טהור, נקי וקדוש ומזיעת אפו ולא ממון אשר אינו מגיע לו.
וידוע מה שמובא בפרשת השבוע, בני גד ובני ראובן ומנשה באים למשה רבנו ואומרים לו: גדרות צאן נבנה למקננו פה וערים לטפנו. וקשה, הילדים יותר חשובים מהצאן והבקר, מדוע מזכירים את הגדרות לצאן ולבקר לפני הבתים לילדים?.
אלא ידעו בני גד, מנשה וראובן שהם נשארים לגור בחוץ לארץ והנסיונות קשים ולכן היסוד הראשון לשמור את המשפחה בצורה קדושה ושלא יתדרדרו הילדים למקומות לא טובים, דבר זה מתחיל ומסתיים בפרנסה שמביאים ההורים לילדים, אם הכסף כסף נקי וטהור ובזיעת אפם של ההורים הרוויחו את כספם, כח הפועל בנפעל ישפיע על הילדים ללכת בדרך טובה, אך אם הממון בא מגזל ומשקר ומקום שלא מגיע לאדם, כסף זה מזיק לנפשות בני הבית ונפשות הילדים. לכן בני גד ראובן ומנשה הקפידו כ"כ על הגדרות של הצאן, בכדי שהצאן לא ירעו בשדות זרים ואם הצאן לא ירעו בשדות זרים הילדים והמשפחות ודאי ילכו בדרך ה'.
מובא בספרי החסידות שהרבה צדיקים אשר היו קדושי עליון ילדיהם יצאו לתרבות רעה ולא הלכו בדרך ה' והסיבה לכך משום שהממון אשר האכילו את ילדיהם לא היה ממקום קדוש.
לכן נקפיד כולנו על עצמנו שלא לעשות מלאכת חברנו רמיה כי כל העושה מלאכת חברו רמיה נאמר: "ארור עושה מלאכת חברו רמיה". וכל דבר נעשה בשלמות ובדקדוק ונזכה לאור חדש על ציון תאיר. ונזכה כולנו לגאולה שלמה.
| |
ואהבת לרעך כמוך - הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בס"ד
מזמור שיר ליום השבת.
חושבים אנו בנפשנו ערב שבת קודש ומספר שעות אחרי השיעור הקדוש אשר היה בהיכל הישיבה הקדושה באשדוד, מה הלימוד שנלמד מהמיוחדות והאוירה הקדושה אשר הייתה היום בהיכל הישיבה. וחושבים אנו בנפשנו: ידוע המעשה בתלמיד שפנה לרבו ואמר לו: רבי הקדוש מספרים אנשים ואומרים שהרב נותן עצות וסגולות מיוחדות אשר מביאים לדברים גדולים ומיוחדים תתן לי רבי הקדוש סגולה להגיע להיות ירא אלוקים. ענה הרב ואמר לתלמידו: אני אינני מכיר סגולה או כל דבר אחר אשר מביא את האדם להיות ירא אלוקים אבל אם אתה רוצה סגולה אני יכול לתת לך סגולה להיות אוהב אלוקים. שמח התלמיד ואמר: אם אין סגולה ליראת אלוקים אני שמח מהסגולה של אהבת אלוקים. שאל וביקש התלמיד מהר לדעת מה הסגולה של אהבת אלוקים ענה הרב ואמר לו: כאשר תאהב את רעיך זה ההתחלה להגיע לאהבת אלוקים. כאשר האדם אוהב את חברו, את יציר כפיו של הקדוש ברוך הוא זה תחילת הדרך להגיע לאהבת ה' אמיתית.
הנה בדור הזה אנו נמצאים בזמן שהקשר בין אדם לחברו נהיה קשר שטחי ביותר וכל אדם חי בעולמו והעולם רוצה להיות אוהב ה' ולדלג את האוהב חברו. וזה נמשל לאדם שרוצה להכנס לבית שיש לו שני דלתות ויש לו מפתח של דלת אחת ואת המפתח השני אין לו, דרך "ואהבת לרעיך כמוך" מגיעים לאהבת ה' אמיתית.
וזה הניסיון הגדול של הדור הזה, גם בקרב אנשים אשר מבינים מה זה אהבת ה' מדלגים על הדלת של ואהבת לרעך כמוך וכך לעולם לא יגיעו לשלמות האמיתית של אהבת ה'.
וזה היה עומק הטעות של תלמידי רבי עקיבא אשר היו גדולים בתורה אך לא נהגו כבוד זה בזה, דילגו על הדלת של בן אדם לחברו לכן הגיעו להשגות גדולות אך בלי הבסיס של דרך ארץ קדמה לתורה ולכן לא יכלו לחיות ומתו משום מעלתם הגדולה והחיסרון בהבנת הדרישה מאיתנו לאהבת ה' על ידי הדרך של אהבת רעך.
והיום כאשר עמדנו בשיעור המרומם והמקודש וראינו כח של כאיש אחד בלב אחד הרגשנו שעל ידי אהבת רעך מגיעים לדרגה של אהבת ה' אמיתית ואפשר להגיע להשגות גדולות בעבודת ה'.
וזה היה עומק מה שקרה לשני בני אהרון נדב ואביהו שמתו, המדרש אומר אחד מן הדברים שעשו, היו רואים את משה ואהרון והיו אומרים מתי ימותו משה ואהרון ואנו ננהיג את בני ישראל בצורה יותר טובה ועל זה נענשו שמתו. והשורש של החטא הזה הוא שהיה פגם ואהבת לרעך כמוך, איך בן יכול לחשוב כך על אביו ועל דודו, אפילו שמחשבתם הייתה לשם שמים בכל אופן היה בזה פגם ולכן מתו במיתה משונה.
ולכן בערב שבת שזה זמן של חשבון נפש נראה איך בכל הכח נמצא לאהוב את חברינו ודרכו להגיע לאהבת ה' אמיתית.
ואפילו לאהוב את האדם שעושה לך רע ומזיק לך, ומובא בספרים הקדושים: "ואהבת לרעך כמוך", תאהב גם "לרע"ך, לאדם שעושה לך רע גם אותו תאהב כמוך וכך יכול האדם להגיע לאהבת ה' אמיתית .
נכנס לשבת קודש הזאת בשמחה ובאהבה, בבן אדם לחבירו ונזכה כולנו לשבת של שמחה, קדושה ונחת.
ונזכה לגאולה שלמה בקרוב ממש.
| |
בס"ד
רבי יוחנן בן זכאי שואל את תלמידיו: "צאו וראו איזו היא דרך טובה שידבק בה האדם" ותלמידיו עונים לו,
אחד אומר "עין טובה", שני אומר "חבר טוב", שלישי אומר "שכן טוב",
רביעי אומר "הרואה את הנולד" ולבסוף החמישי אומר "לב טוב", אמר להם רבי יוחנן בן זכאי: "רואה אני את דברי רבי אלעזר בן ערך מדבריכם שבכלל דבריו דבריכם".
והוא סובר שהדרך והמידה הטובה לאדם היא "לב טוב".
והנה כשנתבונן בעומק דברי רבי אלעזר בן ערך- לב טוב
נמצא שהלב הוא הפתח לכל חיי האדם, כאשר האדם בעל לב טוב וחייו הם על הצד הטוב של לב טהור האדם כלי קיבלו לקבל את הטוב ביותר והלב הוא המשכן להוביל את האדם לדברים הקדושים והטובים ביותר.
ודוד המלך אומר בתהילים נ"א: "לב טהור ברא לי אלוקים", אם הלב טהור אז "ורוח נכון חדש בקירבי", יכול האדם לקבל רוח נכון להכנס ולהתחדש בקירבו.
והנה "לב טוב" בגימטריא יוצא מ"ט כנגד 49 שערים, כנגד 49 ימים של ספירת העומר, העבודה של ספירת העומר להביא את האדם ללב טוב ואז יכול לקבל את התורה הקדושה ביום החמישים בשבועות.
ולכן יטהר את ליבו וידע האדם שהלב הוא כמו מכונית אשר כמה שיותר מעמיס בתוכה נהיית כבדה וקשה ליסוע בה לכן יקל על ליבו ולא יזכור וישמור וינטור בליבו לשום אדם משום שמה שמשאיר בליבו מכביד עליו ומזיק לו נזק גדול ביותר.
וידע האדם שהלב הוא כמו מחסן והאדם אוסף את כל הצער שלו והכעסים אל תוך הלב והמחסן הזה אוזר ריח רע מאוד, הוא כמו בית סגור ועם הזמן הופך לחדר אשפה ואיך יוכל לעלות ולהתעלות, כל דבר חדש עובר דרך החדר עם הריח הרע וריח רע נדבק בו.
תטהר את ליבך גם אם הצדק איתך ואז הטוב שיכנס יהיה נקי ובהיר ובריר ולא פגום.
וזה העבודה של הימים האלו להגיע "ללב טוב" שכל המידות הטובות של תלמידי רבי יוחנן בן זכאי כלולים בו.
הקב"ה ישמח אותנו ונזכה ללב טוב.
"וטהר ליבנו לעבדך באמת".
ונזכה לגאולה שלמה בקרוב.
| |
|