לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מדבר אל הקיר


יומן רשת אישי פרטי אנונימי וכן במה לשירים ופרוזה וכן קצת על עולם המחשבים התיכנות והאינטרנט

כינוי:  קסיוס456

בן: 47



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2024    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 




הוסף מסר

5/2024

שלושה שירים - מאי 2024


בסוף לא יהיה דבר

 

להיות בלי להיות

לחלוף מבלי להשאיר סימן

להיות כמו חוף הים

או הדשא הירוק של הגן הציבורי

 

לחיות בלי לקחת ללב

גם כשהלב אוהב או שונא

לבכות ולהשתחרר בדמעות

ולזכור כי אנו רק בני אדם

 

לקחת את הזמן למה שחשוב באמת

ומה שלא להשליך לרוח

ללכת יחף על האדמה הרכה

ולדעת שגם הנצח זמני

וגם הקבוע יחסי

 

ובסוף לא נישאר דבר

אנו נעלמים אל האין הגדול

נרות נשמה קול בכי ותפילה נוגה

בסוף לא יהיה דבר

לא טוב ולא רע ישאר

רק גלי הים על החול הרך

 

-

 

רגע נושן

 

שיר ישן

שיר תמים

מתנגן ברדיו

מחזיר בך

קצת אוויר לנשמה

כמו לקחת הפסקה

מהמציאות

מהזמן והמקום

 

ושוב לרגע אחד

אתה ניזכר

שהשמיים כחולים

והעצים ירוקים

וגם הלילה

אחרי שקיעה מדהימה

יזרחו הכוכבים והלבנה

כפי שתמיד היה

בילדותך

 

ואתה שוכח

מכול מה שלא חשוב

פוליטיקה

חדשות

סידורים

ריצות ותורים

קופת חולים

ומהמחר

ואתה ניזכר

בכול מה שהיה טוב לך

 

-

 

סופשבוע

 

הנה מגיע לו עוד סופשבוע

ואתה תשב שוב במרפסת בבוקר

ותעשן ותשתה קפה

ותקשיב לציפורים שרות

 

עוד סופשבוע מגיע

ואתה תדליק רדיו

ותקשיב לשירים הישנים

ותהיה כמו נוסע בזמן

למאה אחרת

 

ימי חולין עוברים מהר

אך לסופשבוע זמן משלו

זמן תפילות ומשאלות

זמן לכתוב שירים

זמן לעשות אהבה

 

הטלפון והטלוויזיה

צורחים עליך

מוות ופחד זעם וטרור

מלחמה ושכול אינסופיים

שבור אותם!

או לפחות כבה אותם בנאדם!

עכשיו זה הזמן

להביט פנימה לא החוצה

הרוע יוכל לחכות למחר

אך הלב שלך זקוק עכשיו לחיבוק

הנשמה שלך זקוקה עכשיו לחיזוק

 

תן מילה טובה לעצמך

אכול ארוחה ביתית ומבושלת

תרים טלפון לאימא ושאל לשלומה

חבק את אהוביך וקרב את יקיריך

עכשיו זה סופשבוע

 

צא החוצה לטיול בשכונה

שב על ספסל בגינה

הסתכל על הילדים משחקים על הדשא

וזכור כי כולנו היינו פעם כמוהם

 

סופשבוע מסתיים לו

חידשת את אספקת כוחותיך

אל מול כול מה שיביא איתו המחר

אתה יוצא שוב

כמו צייד חמוש

כמו דייג נחוש

אל שדות הטירוף והאימה של המציאות

נכתב על ידי קסיוס456 , 24/5/2024 20:45   בקטגוריות שירה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סלט ספגטי של מחשבות


סלט ספגטי של מחשבות

 

היום קמתי ב4 לפנות בוקר… השינה שלי היא לא טיבעית היא זומבית כימית מהתרופות שאני לוקח כבר 30 שנה – ב צהריים היה שיעור תיכנות עם המורה הפרטי ואחרי זה הייתי קצת בצאטים הקבועים שלי ב IRC ודיברתי עם ידיד מניו זילנד עד שנימאס…

 

בקיצור היה לי יותר מדי זמן לחכות ולחשוב וזה בדרך כלל לא טוב – לחשוב על הברברת בחדשות לחשוב על "המצב" (האישי שלי ושל המדינה) ולהיזכר בעבר המחורבן שלי ובמשפחה שגידלה אותי אבל מעולם לא אהבה אותי ולעולם לא תאהב אותי בחברים שרק דירדרו אותי והיו בעצם קרימינלים ורשעים – בכול השותפים החלאות שהייתי צריך לחלוק את החיים שלי איתם והם זיינו לי את השפיות – בקיצור יותר מדי מחשבות על העבר וגם על העתיד שמצפה לי או לנו – בשטויות שאני עוסק כדי לברוח מכול השיט של החיים שלי ומהמציאות המסוייטת שלנו – ואני אז מתחיל לשאול את עצמי "מה לעזאזל אני צריך את כול התחומי עיניין ותחביבים שלי?” תיכנות בC ? תיכנות חובבני? ללמד איזה מישהו תיכנות? ללמוד תיכנות? מה זה יתן לי? מה אני בעצם משיג מכול זה? מה אני משיג בעצם מכול הצאטים המפגרים האלה שאני ניכנס אליהם עם כול החארות מכול העולם? - התיכנות לא יכול להשיג לי כלום ולא להביא לי כלום זה בסך הכול רדיפה אחרי עפיפונים אחרי חלומות שפעם נתנו לי הרגשה שיש טעם לחיים האלה… והאמת שהייתי רוצה לפעמים במקום לחזור ולכתוב שירים למגירה או לבלוג סתם שירים ביבליותרפיה – והעורך שלי שאוטוטו בורח לחו"ל ויורד מהארץ עם הדרכון הגרמני והמשפחה שלו – מה אכפת לו? כבר שנים כול שיר שאני שולח לו הוא מקטלג כ "ממממ לא משהו מממ לא שווה כלום" שילך לעזאזל הוא וה"אומנות המזוינת שלו" תן לכתוב! אני יכול לכתוב כאוות נפשי אבל הוא לא רוצה לקרוא את "הזבל הנרקיסיסטי גרפומני" שלי – ואני שואל את עצמי אם אני עדיין זוכר איך כותבים שיר שאומר או מביע משהו :( פעם הייתה האשליה שהשירים והמילים מרפאות את הנפש שלי נותנות ביטוי לכאב שלי ומשמעות לסבל שלי – היום אני רק מתכנת או עוסק במחשבים ואינטרנט כתחביב בתיכנות "רטרו" (retro programming) – שיט אני עכשיו לא ממש מרגיש שללמד בהתנדבות מישהו לתכנת יתן לי להרגיש טוב וגם לא ללמוד תיכנות בשפת C שהיא שפה הכי low level שיש חוץ מאסמבלי וכול המאמץ הזה בשביל מה? בשביל שנייה וחצי של אושר שחולף מיד בלי להשאיר עיקבות?

 

שירה

 

מה יתן לי לעסוק בתיכנות כתחביב? נאדה! אם אתה כותב קוד בשביל הנשמה ולא בשביל למכור את נשמתך עבור חופן דולרים אז זה מה שזה שווה! נאדה! ואז אני אומר לעצמי "זה לא שווה את זה" צאטים בIRC ותיכנות כתחביב לא שווים את זה – עדיף הייתי כותב שירים כאוות נפשי כול היום מהבוקר עד ללילה ושומר אותם ומראה למשפחה (לאימא) או לחברים (חברים? ממתי יש לי חברים??? דנ' השותף שלי לשעבר היה ה"ידיד" האחרון שהיה לי וגם הוא רק "עשה טובה" שסבל את השטויות שלי) אבל בקשר לשירה כריפוי וכמזור לבעיות החיים משהו נישבר בי ואני כבר לא יכול להאמין בכוח המרפא של השירה והכתיבה או שיש לזה איזה שהוא תכלית כי גם כתיבה של שירים לא מובילה לשומקום… בייחוד כשאני יודע כיום את האמת על משוררים ועל השירה ועולם השירה על כמה יומרה ללא כיסוי יש בה על כמה אגו מנופח וילדותי על כמה עלוב עולם השירה הישראלי על מאבקי הכוח והאגו והתנשאות של כולם על כולם ובייחוד על כמה אפס קוראים אמיתיים יש לשירה בימינו… ומשוררים ממשיכים להקריב את מיטב שנותיהם ואת חייהם עבורה בשביל מה? בשביל כלום...

 

בסופו של דבר

 

בסופו של דבר אני ממשיך כי אין ברירה כי זה או שתמשיך או שלא תעשה כלום ותיפול לתוך חור שחור של דיכאון לתוך לימבו של חושך צלמוות – אז אני ממשיך ואכן עשיתי את השיעור כמתוכנן וגם מחר נעשה שיעור למרות שאני לא יודע מה זה ייתן לי או אם זה נותן משהו מלבד לשרוד עוד יום עוד שבוע עוד חודש עוד שנה בלי להגיע לשומקום…

 

בסופו של דבר אני צריך להפסיק ולהיגמל מהצאטים המפגרים האלה בימלא כולם שם שונאי ישראל ואנטישמים או חולי נפש פסיכופטים ובימלא זו רק אשלייה של "chat” זה אולי היה מרתק ב1996 אבל עכשיו אנחנו כבר בפאקינג 2024…

 

ובסופו של דבר לא יעזור כלום – או שאמשיך ללמוד וללמד תיכנות ולתכנת שטויות שלא שוות כלום ב C או ב FREEBASIC או שאחזור לשירה ואכתוב משהו שתהיה לו משמעות עבורי... גם אם לא יפורסם

 

נכתב על ידי קסיוס456 , 24/5/2024 17:34   בקטגוריות בדידות, דחייה, דיור מוגן, הגיגים, זיכרונות ומחשבות, יומן, שירה, תיכנות, אינטרנט  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לו יהי


התייעלות

 

יום חם וחמסין שרב ויבש – ואני התקנתי על הלינוקס שלי במכונה ווירטואלית חלונות 7 בעיברית וסידרתי עליה סביבת פיתוח לשפת C (mingw32) ועורך טקסט פשוט – notepade++ וגם ליברה אופיס ויש אקספלורר 8 וכן הצלחתי להתחבר לפה גם ממש כמו שעשיתי עם חלונות XP במכונה ווירטואלית – שני המערכות הפעלה האלה והיכולת להתחבר לישראבלוג הם לפעמים צינור החמצן שלי (לפעמים גם עוזר לשמור על השפיות ביום חם ועלוב שכזה)

 

סטרס ולחץ ומתח לא עושים לי טוב – הם לא עושים טוב לאף אחד ואני עדיין מתגעגע לדירה שהייתה ולמזגן שהיה בה – פה בדיור המוגן למתמודדים אין מזגן בחדר יש מזגן ישן בסלון שבקושי מקרר…

 

אז מחר בשישי יש לי שיעור תיכנות עם המורה הפרטי החדש ואנחנו נתרגל שפת C על חלונות 7 במכונה וירטואלית

(VIRTUALBOX)

 

אתם יודעים אני חושב שיותר ממתכנת חובבן אני בעצם "בטלן קוד" מה הכוונה? במקום לשבת על התחת ולתכנת וללמוד תיכנות אני מתעסק בכול מה שמסביב – התקנה והסרה של כלים ותוכניות וסידור סביבות פיתוח של שפות שונות התקנה של מערכות הפעלה כאלה או אחרות וכוליי הכול לפי הקפריזה של אותו רגע – אני עוסק בכול מה שליד ולא בדבר העיקרי עצמו – בדרך כלל כשהדבר מגיע לעסק עצמו של "LET'S CODE” אני נישבר מהר ומיד מתחיל לחפש פתרונות ברשת או בchatGPT או פשוט ניכנס לצאט של מתכנתים ומבלבל להם בשכל או משלם למורה שלי עדי שיעזור לי במה שנתקעתי בו… למעשה אני למעט מקרים רחוקים ממש יושב ועוסק בתיכנות ואשכרה פותר בעיות אלגוריתמיות

:(

 

יש לי כמה משחקי טקסט פשוטים בשפת C וגם בשפת freebasic שאני כול הזמן ממציא תירוצים לדחות לעבוד ולסיים אותם (התירוצים הם בעיקר "שיט מי לעזאזל ישחק עם זה?” או "זה בעצם לא באמת משחק זה יותר סיפור מפגר בטקסט שרץ על הטרמינל או שורת הפקודה עם מוזיקה או סאונד" וכאלה ירידות עצמיות) יש לי גם תרגיל לעשות בשפת C שהמורה ביקש ממני להכין לשיעור מחר ואין לי כוח בכלל להתחיל לחשוב בחום הזה…

 

בנוסף עם הגיל אני מפתח סימנים של דמנציה מוקדמת (שהתרופות הפסיכיאטריות המזוינות שאני לוקח שדופקות אותי תורמות לכך מאוד) וגם אולי איזה מלנומה נחמדה חביבה (אני עם העור הדפוק שלי שמלא שומות בצבעי הקשת בענן ושנישרף אחרי שנייה וחצי באור השמש) אני מרגיש היום כמו גרוטאה – אז אבקש סליחה ממכם…

 

אני מצטער שאני כזה – זקן וממורמר שלא יכול לומר מילה טובה כמעט על שומדבר – האמת רבותיי היא שהחיים לא הוגנים ובני אדם (לא כולם) רעים והעולם אכזר במקרה הרע או פשוט אדיש במקרה הטוב…

 

ואני שאני ממשיך לעשות מה שאני יכול עם מה שיש לי (המעט שיש לי) למרות לאף אחד לא אכפת ממני או ממה שאני עושה ולמרות שאני לא יודע אם יהיה מי שיעריך את מה שאני מנסה לעשות – במשך המון שנים קיוויתי שאם אכתוב שירים או אתכנת מספיק טוב מישהו ישים לב וירצה להיות חבר שלי או יהיה לו אכפת ממני – אבל האמת היא שזה לא חייב להיות ככה – כול העשייה שלי באה לפצות על חוסר בכישורים חברתיים וביישנות ופוביה חברתית או חרדה חברתית ועל בדידות נואשת (עולם של אין-אדם) – אנשים רגילים מסתדרים גם בלי לנסות לעשות משהו יוצא דופן – השותפים שלי לדיור לא אכפת להם מה אני עושה על המחשב מספיק להם שאני שותף טוב ומכבד ומתחשב ומקבל אותם כמו שהם והם מחזירים באותו מטבע -

 

וזאת מבלי להזכיר את המצב של המדינה וה"מצב" שלנו במדינה ובחברה ובעם שהוא לצערי על הפנים – למה להזכיר מה שכולם כבר מרגישים – אני מקפיד לא לשמוע חדשות ולעסוק בשטויות שלי גם כדי לשמור על בריאות נפשית (הדבר לפעמים גובל בפיקוח נפש) דבר יחידי שטוב שאני חושב שיצא מכול הדבר והמצב הזה הוא שאולי אולי אולי אנחנו כמדינה וכעם אולי אולי אולי נימצא דרך אחרי סבל ומשברים לאחות את החברה השסועה שלנו ולהתאחד סביב ערכים או משהו משותף – אני אין לי אמון בפוליטיקאים ומפלגות יש לי אמון באנשים ואזרחים פשוטים (הלוואי אמן אך אולי אני טועה גם בזה) כשאתה נילחם על החיים שלך ועל הבית שלך :/ אתה מצטמצם למה שהכרחי וחשוב – לצערי ב20 שנה או 15 שנה האחרונות אנחנו חיינו במעין חלום או פנטזיה – עכשיו הבועה התפוצצה ומי יודע אולי זה לטובה אולי מהכאב והאימה והטראומה יצמח גם משהו טוב – כמו לידה מחדש שלנו כעם ובמדינה – מי יודע ? הלוואי אני מקווה (ואני לא חושב שאני אחיה מספיק זמן כדי לדעת או ליראות אם זה יתגשם או לא כי זה לטווח הארוך מאוד)

 

אולי במקום פייסבוק וכאלה אנשים יחזרו לפרסם פה בישראבלוג ובפלטפורמות אחרות שהם רק בעיברית אולי ישראלים יתחילו להעדיף לקנות רק תוצרת הארץ אולי אולי נחזור להיזכר במה שמאחד אותנו ולא רק במה שמפלג ומסכסך אותנו אולי נחזור להיות בני אדם אחד כלפי השני במקום מלאי בוז ושנאת חינם אולי נפסיק לחפש את מי לדפוק או את הפראייר ונהיה הוגנים אחד כלפי השני ואולי (גם אני) נפסיק לחפש מה לא בסדר ורע כול הזמן ונסתכל גם במה שכן בסדר וטוב ושעליו צריך להודות ולהעריך ולהיות אסיר תודה…

 

אולי יום אחד נוכל להסתכל לעצמנו במראה ולהיות גאים במה שאנחנו רואים שם כבני אדם וכעם וכמדינה…

 

אני מצטער על שאני נואם פה בפוסט אבל ככה אני מרגיש ומקווה – בניגוד למי שבוחר לרדת מהארץ כשקשה – לי אין ארץ אחרת להיות בה ואין מדינה אחרת – לכן אני כולי תקווה שיש לנו תקומה לכולנו ולדורות הבאים…

 

לו יהי

נעמי שמר

מילים ולחן: נעמי שמר

 

עוד יש מפרש לבן באופק

מול ענן שחור כבד

כל שנבקש לו יהי.

ואם בחלונות הערב

אור נרות החג רועד

כל שנבקש לו יהי.

 

לו יהי, לו יהי

אנא - לו יהי

כל שנבקש לו יהי.

 

אם המבשר עומד בדלת

תן מילה טובה בפיו

כל שנבקש לו יהי

אם נפשך למות שואלת

מפריחה ומאסיף

כל שנבקש לו יהי

 

לו יהי, לו יהי...

 

מה קול ענות אני שומע

קול שופר וקול תופים

כל שנבקש לו יהי

לו תישמע בתוך כל אלה

גם תפילה אחת מפי

כל שנבקש לו יהי

 

לו יהי לו יהי.....

 

בתוך שכונה קטנה מוצלת

בית קט עם גג אדום

כל שנבקש לו יהי.

זה סוף הקיץ סוף הדרך

תן להם לשוב הלום

כל שנבקש לו יהי.

 

לו יהי, לו יהי...

 

ואם פתאום יזרח מאופל

על ראשנו אור כוכב

כל שנבקש לו יהי.

אז תן שלווה ותן גם כוח

לכל אלה שנאהב

כל שנבקש לו יהי.

 

לו יהי, לו יהי...

נכתב על ידי קסיוס456 , 23/5/2024 16:22   בקטגוריות הגיגים, זיכרונות ומחשבות, יומן, תיכנות, אקטואליה, אופטימי, פסימי, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

668
הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , המתמודדים , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסיוס456 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסיוס456 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)