![]() |
|
בר קבועים
הוסף לקבועים שלי
שלח המלצה לחבר
קישור ישיר לכאן
דף כניסה |
11/2008
!Say Cheese כבר דובר רבות על משמעות צילום העבודות שלנו. חלקינו רק מפרסמים/ות את התמונות ברשת כדי להשוויץ ולשתף, לקבל מחמאות והערות, ולחלקינו העבודות ישמשו בהמשך גם תיק עבודות. בתקופה שהכנתי עוגות למדתי עד כמה חשוב לצלם את העוגה בסוף העבודה, לפני שהיא נמסרת ונאכלת. ידעתי שזה "עכשיו או לעולם לא". אני חייבת להודות שזה היה קשה כל פעם מחדש להתארגן לצילום עם ידיים דביקות מבצק סוכר ובלאגן אטומי במטבח, ובכל זאת ידעתי דבר אחד- אני אעשה לעוגה כבוד. היה לי ברור שלא אצלם את העוגה כשברקע רואים את הכיור העמוס, את ארונות המטבח שלנו ואת השולחן הדביק. בהזדמנות הראשונה נכנסתי לחנות ציוד משרדי וקניתי מפל (פוליגל) בשלל צבעים. בכל פעם שסיימתי לעבוד על עוגה, שטפתי ידיים, פיניתי מקום נקי, פרשתי את המפל, הנחתי את העוגה והתחלתי לצלם. לא עניין אותי באותו הרגע מה קורה מסביבי, עניינה אותי רק העוגה שטבעה בתוך הרקע הלבן. אמנם לא (תמיד) בעוגות עסקינן, אבל אני מקווה שהרעיון ברור. כשמצלמים, קודם כל יש לשים דגש על חדות התמונה. תמונה מטושטשת או מגורענת פחות תמשוך את העין ובאופן אוטומטי האובייקט עצמו יראה פחות טוב. כמובן שאם חשוב לכם לקבל תמונות איכותיות כדאי להשקיע במצלמה טובה, אבל בעזרת כמה טיפים תוכלו לשדרג כל תמונה. היום נעסוק בזווית הצילום, תאורה ורקע. ככלל, רצוי לצלם באור יום מאחר ותנאי התאורה בחדר סגור לא תמיד נאותים. עם זאת, מומלץ בכל זאת לאזן את התאורה ע"י מנורה נוספת ושליטה על האור והצל. אור יום ישירות על האובייקט עשוי להיות חזק וקר מדי. אז מה עושים? בואו ניקח סיטואציה היפותטית... השעה: שעת לילה מאוחרת. הסיטואציה: לפני מספר דקות סיימתי להכין כרטיס ברכה שאמור להימסר מוקדם בבוקר. המסקנות: אין זמן לחכות לאור יום, צריך לצלם עם תאורה מתאימה. כך נראה הכרטיס על שולחן העבודה: לפני הכל- למי שמצלם הרבה והנושא חשוב לו, מומלץ להשקיע בפינת צילום קטנה. כל שצריך זה רק שולחן או מקום פנוי, מפל בצבע לבן, מנורה על רגל וזהו. אפשר להשתמש בחצובה אבל זה לא הכרח אם הידיים יציבות ויודעים להחזיק את המצלמה ישר. השולחן שלי הוא שולחן מתקפל מאיקאה, כך שבמידת הצורך אפשר לסגור אותו והוא חוסך מקום. אך אם לא מתחשק לבנות פינת צילום, רצוי בכל זאת למצוא מקום לצלם את העבודה על רקע הולם שידגיש אותה, ויתן לה את מלוא הפוקוס. זוית הצילום: צילום מקדימה (בדומה לסריקה) מקנה לכרטיס נופך חד מימדי: צילום מזווית גבוהה מדי מקטין ומנמיך את הכרטיס: לעומת זאת, צילום ב"גובה העיניים" יגרום לכרטיס להראות תמיר ויציב. **במידה והאובייקט שטוח ולא ניתן להעמידו, רצוי לא להניח אותו על השולחן ולצלם מלמעלה אלא להשעין אותו על גבי משטח או קיר בזווית קטנטנה ולצלם מקדימה. תאורה: בתמונה הקודמת, המנורה היתה בדיוק מעל הכרטיס ונתנה אור אחיד. כדי לקבל כיווני צל אחרים אפשר להמשיך לשחק עם זווית המנורה: בתמונה הבאה המנורה מוקמה בצד שמאל של הכרטיס (שימו לב לצל). ובתמונה הבאה המנורה מוקמה בצד ימין של הכרטיס, אך מאחר והכרטיס בצורת \/ ונוטה בזווית, כל האור התפזר על חלקו הקדמי והחשיך לגמרי את חלקו האחורי. גם לצבע האור יש חשיבות. אור צהוב משרה תחושה של חמימות, ואילו אור לבן הוא אור קר יותר. לפעמים אני עושה נסיונות צילום עם שני סוגי המנורות בהתאם לשעה ביום ולצבעי הכרטיס, כך שזה לא חד משמעי. פלאש: נכון שתמונות עם פלאש יוצאות בדרך כלל יותר חדות, לעומת תמונות ללא פלאש בהן יש צורך ביד יותר יציבה ובמספיק אור על מנת לא לקבל תמונה מטושטשת. ההעדפה הראשונית שלי היא לצלם עם מנורה אך ללא פלאש. בדומה לאור יום ואור לבן, פלאש יהפוך את התמונה ל"שטוחה" יותר. בתמונות ללא פלאש יש יותר עומק. רקעים: לבן זהו הצבע הבסיסי, אך מה אם ננסה לגוון את התמונה ולתת לה יותר חיים ע"י הוספת רקע צבעוני? רקע יכול להיות דף מדוגם, בד בצבע מתאים או אפילו העמדה מיוחדת (בניית קומפוזיציה מתאימה). את הצבעים נבחר בהתאם לצבעי האובייקט המצולם או צבעים משלימים. לכרטיס שבדוגמא נבחן רקעים בגווני אדום / בורדו / ירוק. חשוב לא לבחור רקע מקושקש מדי שיקח את כל תשומת לבו של הכרטיס ויבלע אותו, כמו כאן: או רקע בצבע קרוב מדי לכרטיס / צבע דומיננטי מדי, כמו כאן: בתמונה הקודמת הרקע מאפיל על הכרטיס ולכן זו לא בחירה טובה. גם צבע אדום לא יתאים כאן כי הוא דומיננטי מאוד. מה שכן יתאים זה רקע רגוע יותר לעומת הכרטיס הרועש. בחרתי ברקע בצבע שמנת עם טקסטורה עדינה של נקודות, אבל שימו לב- כדי שהכרטיס יבלוט על גבי הרקע, שיחקתי עם התאורה עד שהגעתי למשולש החשוך שיוצר את הקונטור לכרטיס: אם רוצים תמונה יותר סולידית, תמיד אפשר לחזור לרקע הלבן אבל כדי לתת לתמונה קצת תנועה ולשבור את הרקע הלבן הוספתי לה בד. לעניין נוסף, הסטיילינג (styling = עיצוב). אפשר לצלם את הכרטיס ליד החותמת שהשתמשנו בה או חותמת מאותה סדרה, אפשר להוסיף סרט בד לצידי הכרטיס, כפתורים או כל אלמנט שקשור ומוסיף, אבל בבקשה לא להגזים ולהמטיר על הכרטיס גשם של ניטים... בנוסף, אפשר לבנות ממש קומפוזיציה ולהכניס לאווירה, כמו למשל כאן: לא, לא יצאתי אל הטבע. הבאתי את הטבע אלי, תראו: הרקע השזור זה בסך הכל סלסלת שאריות הבדים שלי ונייר חום גרוס... וכך זה נראה כשאני מצלמת על דף: כדי שחלקו העליון של הדף לא ישמט על הכרטיס וכדי שלא יראו קיפול, אני עושה לו "גב" נמוך יחסית. הדף לא מחליק כי הכרטיס נותן לו קונטרה ומחזיק אותו במקום. עכשיו לצילומי תקריב- close up: כדי להדגיש אלמנטים מסוימים כדאי לצלם קלוז-אפים (במצלמות דיגיטליות יש כפתור של פרח המיועד למטרה זו). כדי להדגיש את השכבות, נשכיב את הכרטיס ונצלם ב"גובה העיניים". אם תלחצו חצי לחיצה על כפתור המצלמה, תוכלו לראות ריבוע קטן על המסך שמראה איפה יהיה הפוקוס. אם הפוקוס יהיה על חלקה האחורי (העליון) של התמונה, התוצאה לא תהיה נעימה לעין ובמבט ראשון התמונה תראה מטושטשת יתר על המידה, כמו כאן: אך אם הפוקוס יהיה על חלקה הקדמי (התחתון), התוצאה תהיה ברורה ונעימה לעין: צילום בזוית חשוב במיוחד כשיש בכרטיס אלמנטים שלא ניתן לראות בצילום רגיל. בכרטיס הנ"ל יש את אבני ה"בלינג" הנוצצות, אך כמעט ולא ניתן היה להבחין בהן כשצילמתי את הכרטיס בשלמותו. צילום מהצד נתן להן נפח. אמנם התייחסתי לכרטיסי ברכה, אבל הטיפים האלו נכונים לגבי כל אובייקט בעל נפח, להבדיל מדף אלבום למשל. דף אלבום רצוי לצלם מלמעלה כאשר הוא מונח על הרצפה. לרוב, הפלאש יגרום לתמונות בדף להבריק ולכן מומלץ לצלם באור יום. אם בסוף אתם רוצים לחתוך את התמונה בצורת הדף כדאי לצלם אותו ללא זווית- צלמו את הדף כך ששני צידיו (למשל החלק התחתון והחלק השמאלי _| ) נושקים לשני צידי מסך המצלמה, בהתאמה, ואז רק נותר לחתוך את החלק העליון והחלק הימני מהתמונה הסופית. לסיכום, צילום איכותי מעצים כל עבודה וגורם לה להראות מקצועית יותר, בפרט אם בהמשך תרצו להקים עסק- התמונות האלו ייצגו אתכם ויעידו על מקצועיות. נכון שזה לוקח מעט יותר זמן, אבל זה שווה כל רגע. אז זהו, מעכשיו אני לא רוצה לשמוע (או לקרוא) את המשפט: "במציאות זה נראה טוב יותר", או "שכחתי לצלם"! :-) בהצלחה! מור. 35 תגובות הוסף תגובה הצג תגובות כאן 1 הפניות (TrackBack) לכאן קישור ישיר לקטע שלח ל'שווה קריאה' הוסף למומלצים שלי תגובה אחרונה של נועלה ב-31/12/2008 03:09 ![]() מונה צפיות:102,310
|
האתגר הנוכחי: אתגר # 12 - (27.06.09) Re-Purpose מי אנחנו? פוסט היכרות + מה זה מיקסים? חגית ![]() נתנאלה ![]() קרן ![]() מור ![]() נויה ![]() כל האתגרים: אתגר #1 מעטפות אתגר #2 שקוף אתגר #3 משאלה לשנה החדשה אתגר #4 ספרים אתגר #5 מתוק אתגר #6 בד ונייר אתגר #7 עבודה עפ"י סקיצה אתגר #8 צילום אתגר #9 פורים- השראה אתגר #10 גלויה אתגר #11 כפתורים אתגר #12 Re-Purpose כל הסדנאות: כל מה שרציתם לדעת על אפליקציות (טלאים) חלק 1. טכניקת הנשיקה בחותמות שקית מתנה בחמש דקות מיני אלבום מקלפים תפירת נרתיק לסיכות תיק תק יצירת כפתורי בד מסגרת נגזרת יצירת פינה מפאנץ' בורדר עציצי נייר העברת תמונה #1 יצירת אפליקציות (טלאים) #1 כל המאמרים: Copic- הטוש והשגעון מה שקצת צבע יכול לעשות אחסון והעלאת קבצים איך אומרים סקראפבוקינג בהולנדית? מדריך הקראפטיסט לארה''ב Say Cheese - צילום עבודות סיפורי בדים- סקירת מעצבים קניות ברשת פיקניק- הסבר ליצירת קולאז' דיגיטלי
RSS (הסבר)
ארכיון: חיפוש טקסט בקטעים: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMIXIM אלא אם צויין אחרת האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על MIXIM ועליו/ה בלבד |